مرکز نوین سرت ارائه دهنده انواع گواهینامه ایزو ، CE، HSE

ایزو فوری

4.9/5 - (415 امتیاز)

ایزو فوری | آموزش دریافت ایزو در سریعترین زمان ممکن

 

یکی از پرسش های مهم متقاضیان ایزو برای کسب و کار و سازمان ها این است که چگونه می توان ایزو فوری را دریافت کرد؟

اخذ ISO در سریعتر زمان نیازمند رعایت پارامتر هایی است که در این مقاله قصد داریم به آن ها بپردازیم. پس تا انتهای مقاله

همراه نوین سرت، مرجع تخصصی صدور گواهی نامه ISO باشید.

 

تعریف کلی از ISO

 

در ابتدای آموزش دریافت ایزو فوری به بیان تعریفی کلی و خلاصه از ISO می پردازیم. ایزو به معنای مجموعه ای از استاندارد های جهانی در حوزه کسب و کار ها می باشد که، به صورت اصولی تعریف شده برای افزایش کیفیت، کاهش مخاطرات و بهبود عملکرد دارند. عبارت ISO  هم اشاره به (International Organization for Standardization) اصولی جهانی استاندارد تدوین شده توسط سازمان جهانی استاندارد را دارد.

 

چگونه می توان ایزو فوری دریافت کرد ؟

 

جهت دریافت ایزو فوری لازم است چندین اقدام راهبردی را انجام دهید تا شاهد تسریع روند صدور سریع ایزو را برای کسب و کار خود باشید.

 

برخی از این اقدامات برای افزایش سرعت صدور استاندارد ایزو برای کسب و کار شما نیازمند مجموعه کار های درون سازمانی هستند و برخی دیگر نیازمند اقدامات برون سازمانی جهت بهبود روند صدور می باشند.

 

اولین قدم: سازمان صادر کننده متخصص را انتخاب کنید

 

بدون شک مهم ترین قدم برای صدور ایزو فوری ، انتخاب یک سازمان ارائه دهنده خدمات صدور ایزو با سابقه و تخصص بالا می باشد. هرچی توانایی و تخصص سازمان انتخابی شما برای صدور گواهینامه ایزو بیشتر باشد ، می تواند با تسریع فرآیند های آماده سازی ، تنظیم و صدور گواهی نامه ISO  مدرک شما را در سریعترین زمان ممکن در اختیارتان  قرار دهد.

همچنین توجه داشته باشید که سازمان ارائه دهنده خدمات استاندارد به شما، از مجوز های لازم اعتباری در میان مراجع ذی ربط برخوردار باشد. حتما توجه داشته باشید که هنگام صدور ایزو از قابل استناد بودن مدرک صادره و قابل پیگیری بین المللی بودن آن اطمینان لازم را کسب کنید.

 

نوین سرت مرجع تخصصی و بین المللی صدور گواهی نامه های کسب و کار و ایزو، صادر کننده گواهی نامه هایی با اعتبار اسنادی و معتبر ، همچنین با توجه به سابقه شرکت و میزان تخصص کارشناسان ایزو این سازمان گواهی نامه های ایزو را در سریع ترین زمان ممکن با کم ترین قیمت به متقاضیان خود عرضه می کند.

 

دومین قدم: مشخص کردن اهداف و حوزه عملیاتی کسب و کار شما

 

مشخص کردن اهداف سازمان شما یکی از مراحل اساسی صدور ایزو فوری می باشد. زمانی که شما اهداف کلان و خرد سازمان خود را مشخص می کنید می توانید با دیدی وسیع تر را درخصوص سازمان خود در اختیار کارشناس صدور مجوز استاندارد قرار دهید تا با این دید اقدامات مربوط به تنظیم ایزو فوری سازمان نماید.

همچنین با مشخص نمودن حوزه های دقیق کاری خود می توانید بهترین انتخاب را در بین ایزو های مربوط به حوزه کسب و کار را دریافت نمایید.

 

 

برای ایجاد اهداف کلان و خرد و همچنین حوزه های کاری طبقه بندی شده خود می توانید با برگزاری جلساتی درون سازمان و تهیه بیزینس پلن خلاصه از کسب و کار خود روند صدور ایزو را در کسب و کار خود سرعت زیادی بدهید.

 

سومین قدم : انجام ممیزی داخلی توسط کارشناس متخصص ایزو

 

سومین مرحله مهم در اخذ ایزو فوری، اجرای ممیزی داخلی توسط کارشناس ایزو متخصص می باشد. بعضی سازمان ها برای صرفه جویی در هزینه های خود ترجیح می دهند که  برای ممیزی داخلی از افراد داخلی سازمان خود استفاده کننده. در این عمل ممکن است برخی نکات کلیدی و راهبردی از دید ممیز داخلی سازمان مخفی باشد.

 

یک ممیز رسمی و متخصص ایزو قطعا تجارب و ریز بینی های خاص خود را دارد که ممکن است از دید ممیز های داخلی قابل تشخیص نباشد. زیرا در صورت انجام ممیزی داخلی توسط افراد غیر متخصص امکان رد شدن در ممیزی خارجی و درخواست بازبینی دوباره وجود دارد. ولی درصورتی که ممیزی داخلی یک سازمان توسط متخصص ایزو صورت گیرد امکان درخواست بازبینی نزدیک به صفر می رسد.

 

لذا توصیه می شود جهت تسریع در فرآیند صدور مدرک ISO با همکاری سازمان صادر کننده استاندارد نوین سرت ، جهت انجام ممیزی داخلی از کارشناسان متخصص ایزو بهره مند شوید.

 

چهارمین قدم: آموزش درون سازمانی

 

اهمیت آموزش های درون سازمانی را به هیچ وجه نمی توان در تسریع صدور فرآیند ایزو فوری انکار کرد. یکی از مهم ترین مراحلی که اگر به درستی و به صورت برنامه ریزی گردید و همچنین هدفمند صوتر بگیرد. می تواند روند صدور ایزو را سرعت قابل قبولی ببخشد.

همچنین علاوه بر آن آموزش های درون سازمانی می تواند روند تمدید و ممیزی های خارجی دوره ای را سرعت بسیار زیادی ببخشید. بنابراین می توانید با مشورت سازمان نوین سرت اقدام به آموزش های دوره ای کارکنان خود نماید . توصیه می شود که این آموزش توسط کارشناسان متخصص استاندارد صورت بگیرد تا تمامی اصول لازم را به بهترین شکل در اختیار سازمان شما قرار بدهد.


قدم نهایی: پایش و کنترل قدم نهایی

 

 

سازمان باید همیشه با اجرای ممیزی های داخلی و آموزش مستمر و اقدام به کنترل نقاط استراتژیک و بررسی گزارش های ممیزی اقدام به پایش و کنترل دوره ای و رعایت صحیح استاندارد های تنظیم گردید نماید. این اقدام علاوه بر تظیم افزایش کارایی و عملکرد سازمان باعث تسریع در فرآیند اخذ و تمدید گواهی نامه های کسب و کار و ایزو فوری می شود.

 

انواع ایزو

 

استاندارد ها را می توان در سطوح مختلف یک سازمان به کار برد. برخی از این استاندارد در قالب اصولی عمومی می باشند که در بشتر کسب و کار ها تعریف های مشترکی دارند. و برخی از استاندارد های دیگر برای هر کسب و کار به صورت تخصصی عمل می کنند. وجود همزمان این استاندارد ها کمک بسیار زیادی به افزایش کارایی سازمان در رسیدن به اهداف متعالی تعریف گردید را دارد.

جهت دریافت ایزو فوری لازم است با برخی از این استاندارد های تعریف گردید آشنا شوید. همچنین با آشنایی با راه حل هایی جهت کاهش زمان صدور هریک از این استاندارد ها می توانید قدم بزرگی در صدور سریع ISO برای کسب و کار خود بردارید.

 

گواهی ایزو ۹۰۰۱ سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001

 

یکی از استاندارد های عمومی و پر کاربرد در میان استاندارد های ایزو، مربوط به گواهی سیستم مدیریت کیفیت 9001 می باشد که در ورژن های مختلفی عرضه گردید است.

 

این گواهی به طور خلاصه به منظور تنظیم اصول و راهکار هایی برای افزایش کارایی و عملکرد کیفی یک سازمان می پردازد. ماحصل اجرای صحیح این استاندارد افزایش رضایتمندی مشتریان، کاهش هزینه های تولید و افزایش سود آوری می باشد. بنابراین این گواهی نامه از پر طرفدار ترین مدارک جهت اخذ در میان سازمان های متقاضی مختلف می باشد.

 

 

ایزو ۱۴۰۰۱ (استاندارد ایزو مدیریت زیست محیطی ISO 14001)

 

 

استاندارد 14001 ، مجموعه دستورالعملی هایی تعریف گردید است که سازمان ها در صورت رعایت آن ها می توانند منجر به کاهش قابل توجه آسیب های زیست محیطی شود. این استاندارد ها با تاثیر مستقیم در حفظ محیط زیست ، در سلامت و امنیت کنونی و آینده جامعه می کوشد.

جهت تسریع در صدور گواهینامه ایزو 14000 لازم است آشنایی کافی با آلاینده های کسب و کار خود که می توانند برای محیط زیست آسیب زا باشند را شناسایی کنیم و با تحقیق و توسعه تلاش به کنترل و مهار این آلاینده ها کنیم. همچنین می توانیم با مطالعات بازار به جایگیزینی مواد اوللیه و یا تجهیزات با آلایندگی کمتر اقدام کنیم.

 

انجام مشورت با کارشناسان متخصص در صدور ایزو 14000 می توانید روند صدور ایزو فوری را سرعت بالایی ببخشید.

 

استاندارد OHSAS 18001 (استاندارد مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی)

 

استاندارد 18001 با تنظیم و رعایت اصولی جهت افزایش ایمنی و بهداشت شغلی تلاش می کند تا علاوه بر کاهش مخاطرات شغلی به کاهش هزینه های جبران ناپذیر و همچنین کاهش هزینه های مالی بپردازد. این استاندارد یکی از ایزو های متداول و مهم هر کسب و کار محسوب می شود.

 

برای افزایش روند صدور در ایزو 18000 سعی کنید با بررسی کسب و کار خود به شناسایی فرآیند تولید خدمات و یا تولید خود بپردازید. و با کاهش مجموعه فرآیند های لازم برای تولید می توانید میزان درگیری انسان با فرآیند را تا حد زیادی بکاهید.

 

استفاده از ماشین آلات پیشرفته، بهره گیری از تکنولوژی روز و همکاری با شرکت های ارائه دهنده خدمات جهت برون سپاری کار های پر ریسک می توانید روند صدور ایزو فوری را تا حد قابل قبولی تسهیل کنید.

 

گواهینامه های سری IMS ( ایزو ۹۰۰۱ ، ایزو ۱۴۰۰۱ ، OHSAS 18001 )

 

این گواهینامه به مدیریت یکپارچه سه اصول تعیین گردید در استاندارد های 9001 ، 14001 و همچنین 18001 می پردازد. این گواهینامه از کاربردی ترین مدارک حال حاضر در حوزه ایزو و همچنین یکی از پر استفاده ترین آن ها جهت ایجاد کارایی موثر و نتایج اثر بخش در کسب و کار ها می باشد.

جهت تسهیل در صدور گواهینامه IMS لازم است دامنه فعالیت های خود را مشخص کنید و به صورت زمانبندی و همچنین به صورت خلاصه فرآیند کسب و کار خود را بنابر موارد ذکر گردید در تسهیل سه استاندارد فوق اجرا کنید.

 

همچنین با هماهنگی بیشتر با انجام ممیزی های داخلی توسط ممیز متخصص ایزو می توانید فرآیند صدور ایزو فوری IMS را سرعت بالایی ببخشید.

 

استاندارد HSE-MS (استاندارد سلامت، ایمنی و محیط زیست)

 

ایزو HSE به معنای اجرای اصولی جهت بهبود عملکرد در حوزه کنترل و کاهش مخاطرات زیست محیطی و ایمنی در محیط کار می پردازد. این استاندارد جهت افزایش کارایی و کاهش هزینه های سرمایه ای پروژه ها بسیار حئز اهمیت می باشد. به حدی که در مناقصات از اصلی ترین شروط کارفرمایان پیمانی ،. داشتن گواهینامه ایزو HSE صادر گردید از مراجع معتبر همچون نوین سرت می باشد.

برای سرعت بخشیدن به فرآیند صدور ایزو HSE  لازم است. آشنایی کافی با فرآیند انجام پروژه ها و همچنین همکاری با متخصص ایزو جهت اصلاح سیستم فرآیندی داشته باشید.

استاندارد HACCP (سیستم ایمنی در تولید مواد غذایی).

 

سیستم مدیریت گردید جهت افزایش ایمنی مدیریت غذایی که با روشی کنترلی HACCP ( Hazard Analysis Critical Control Point) با رعایت اصولی به کنترل نقاطی بحرانی در تولید مواد غذایی می پردازد. این سیستم با اجرای توصیه نامه ها،. مقررات و دستور العمل های اجرایی و کنترلی اقدام به تدوین یک سیستم مدیریتی جهت کاهش مخاطرات در تولید مواد غذایی می نماید.

جهت تسریع در اجرا و دریافت ایزو فوری HACCP لازم است. با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته و مدرن تر و همچنین کاهش دخالت انسان در این فرآیند ها که منجر به کاهش نقاطی بحرانی ( Critical Point  ) می شود. می تواند هم در ممیزی های داخلی و هم در ممیزی های خارجی مراحل صدور و تمدید این گواهی نامه حیاتی را تسریع کند.

 

استاندارد 10001 (استاندارد رضایت مشتریان).

 

این استاندارد که از استاندارد های مهم در خصوص رضایت مشتریان یک سازمان می باشد. به بیان اصولی جهت کاهش شکایات ،. افزایش رضایتمندی مشتریان ( که این امر منجر به افزایش وفاداری مشتریان و همچنین افزایش تبلیغات برند شما توسط مشتریان ) می پردازد. در صورت اجرای صحیح و اصولی مجموعه قواعد این استاندارد .، رضایتمندی مشتریان و درنتیجه سود شرکت در کوتاه مدت و. بلند مدت برای سازمان شما افزایش خواهد یافت .

جهت سرعت بخشیدن به فرآین صدور ایزو فوری رضایت مشتریان لازم است. علاوه بر آشنایی با پرسونای مشتریان احتمالی و ثابت خود به بررسی رفتاری. و اجرای دستور العمل هایی جهت تامین نیاز های وعده داده نمایید.

 

همچنین با شناسایی سیستم هایی که می تواند رضایت مشتریان را کاهش دهد. مانند عدم وجود سیستم مدیریت بر مشتریان بهینه با تنظیم سیستمی بهینه می توانید این روند را تسهیل کنید.

 

سخن پایانی

 

در این مقاله با بررسی برخی استاندارد ها به شیوه ای برای افزایش سرعت دریافت ایزو فوری پرداختیم. به طور خلاصه می توانیم بیان کنیم. که انتخاب یک سازمان ارائه دهنده خدمات صدور ایزو با دانش فنی بالا .، آشنایی با اهداف سازمان .، کسب مشاوره با متخصصان ایزو جهت گواهی نامه های مورد نیاز شرکت. و همچنین استفاده از متخصصات خبره در ممیزی های داخلی و در نهایت آشنایی با ایزو های مورد تقاضا می تواند. روند صدور ISO فوری را در سازمان شما سرعت بالایی ببخشید.

جهت کسب اطلاعات و مشاوره رایگان با متخصصان خبره نوین سرت جهت دریافت ایزو فوری می توانید. با شماره های زیر در ارتباط باشید:.
021-44829531                   021-44829133

3 Responses

  1. این اخذ ایزو فوری که نوشتید به چه صورت هست یعنی چه مدت طول می کشد تا گواهی نامه ISO9001 دریافت کرد ؟

  2. هزینه گواهینامه ایزو فوری که در این مقاله نوشتید چقدر هست و اینکه چقدر طول میکشد تا گواهی نامه ایزو صادر شود ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شماره تماس مرجع اصلی صدور گواهینامه ایزو

ایزو ومقالات مفید

گفتگوی آنلاین
Send via WhatsApp