مرکز نوین سرت ارائه دهنده انواع گواهینامه ایزو ، CE، HSE

استاندارد ISO10004 سیستم مدیریت سنجش رضایت مشتریان

4.9/5 - (224 امتیاز)

استاندارد ISO10004 سیستم مدیریت سنجش رضایت مشتریان

یکی از حائز اهمیت ترین عناصر برای موفقیت یک سازمان، رضایت مشتری از محصولات و خدمات آن سازمان محسوب می شود. بنابراین نظارت و سنجش رضایت مشتریان استاندارد ایزو مشتری مداری CRM ایزو 10004 امری ضروری به شمار می رود.

اطلاعات به دست آمده از نظر سنجی مشتریان می تواند به شناسایی فرصت هایی برای بهبود استراتژی ها، محصولات، خدمات، فرآیندها و ویژگی های سازمان که توسط مشتریان ارزشمند است کمک کند و در خدمت اهداف سازمان باشد. چنین پیشرفت هایی می تواند اعتماد مشتری را تقویت کند و منجر به مزایای تجاری و دیگر شود .

امروز می خواهیم به شما یکی دیگر از استاندارد های بین المللی یعنی ISO10004 استاندارد ایزو مشتری مداری CRM ایزو 10004 را معرفی کنیم. این گواهینامه دستورالعمل هایی را برای تعریف و اجرای فرآیندهایی برای نظارت و سنجش رضایت مشتری ارائه می دهد. داشتن گواهی و مدرک ایزو 10004 برای استفاده توسط هر سازمانی صرف نظر از نوع یا اندازه آن، یا محصولات و خدماتی که ارائه می دهد توصیه می شود. تمرکز این گواهی نامه بر مشتریان خارج از سازمان است.  در ادامه با نوین سرت همراه باشید تا هر آنچه که نیاز است را در مورد ISO10004 بدانید.

استاندارد ISO 10004 یا سیستم مدیریت نظرسنجی از مشتریان چیست

ISO 10004 استانداردی برای مدیریت کیفیت در پیاده سازی فرآیندهای نظارتی و سنجش میزان رضایت مشتری می باشد.

این گواهی استاندارد ایزو مشتری مداری CRM ایزو 10004 با پایش و شناسایی انتظارات مشتری، داده‌های رضایتمندی مشتریان را به صورت یک نظر سنجی جمع‌آوری کرده و رضایتمندی آن‌ها را تحت نظارت قرار می دهد؛ و بازخوردی برای بهبود رضایت مشتری فراهم می کند.  استاندارد بین المللی ISO 10004 می تواند توسط هر سازمانی بدون توجه به نوع، اندازه یا محصول مورد استفاده قرار گیرد. به زبانی ساده این سند و مدرک به سازمان در زمینه ایجاد فرآیندهای موثر برای نظارت و سنجش رضایت مشتری کمک می کند.

رضایت افراد یا سازمان هایی که می توانند محصول یا خدماتی را از یک سازمان دولتی یا خصوصی دریافت کنند، در محوریت این گواهی و سند قرار دارد.

مزایای گواهی نامه ایزو 10004

ISO 10004 به تعریف و بکارگیری فرآیندهایی برای نظارت و سنجش رضایت مشتری می پردازد. این برنامه صرف نظر از نوع، اندازه یا محصول تولید شده توسط هر سازمانی اجرا می شود. ISO 10004 شایستگی های بیشتر زیر را به سازمان ها ارائه می دهد:

  • بدست آوردن اطلاعاتی در مورد انتظارات جدید مشتریان
  • رفع شکایات به رضایت شاکی و سازمان
  • شناسایی رویه ها و برطرف کردن علل شکایت
  • دارای رویکرد مشتری مدار برای حل و فصل شکایات
  • تشویق کارکنان برای بهبود مهارت های خود و تعامل بهتر با مشتریان
  • حفظ مشتری
  • شهرت برند
  • ارتباطات بهبود یافته
  • پیشرفت متداوم
  • کارایی فرآیند
  • افزایش فروش و سودآوری

 

رضایت مشتری به چه معناست؟

رضایت مشتری با شکاف بین انتظارات مشتری و درک مشتری از محصول و خدماتی که توسط سازمان ارائه می شود تعیین می گردد. برای دستیابی به رضایت مشتری، سازمان ابتدا باید انتظارات مشتری را درک کند. این انتظارات ممکن است صریح یا ضمنی باشند یا به طور کامل بیان نشده باشند. انتظارات مشتری، همانطور که توسط سازمان درک می شود، پایه اولیه محصولی را تشکیل می دهد که متعاقباً برنامه ریزی و ارائه می شود. این که مشتری تا چه اندازه محصولی که دریافت کرده است رضایت بخش یا فراتر از انتظارات خود بداند، میزان رضایت مشتری را تعیین می کند. مهم است که بین دیدگاه سازمان نسبت به کیفیت محصول تحویل داده شده و درک مشتری از محصول تحویل داده شده تمایز قائل شویم، چرا که نظر سنجی و رضایت مشتری بر این موضوع حاکم می باشد.

به طور کلی رضایت مشتری را می توان درک مشتری از میزان برآورده شدن نیازهای خود دانست.

چه سازمان هایی به ISO10004  نیاز دارند

ISO 10004 استاندارد ایزو مشتری مداری CRM ایزو 10004 مربوط به هر سازمانی است که می خواهد از انتظارات مشتری فراتر رود، و صدور گواهینامه ایزو 10004 یک نیاز اساسی برای کسب و کارها در هر نوع و اندازه، خواه در بخش خصوصی یا دولتی می باشد.

چرا به ایزو 10004 نیاز دارم؟

ISO 10004 راهنمایی و اطلاعاتی در مورد انتظارات جدید، حل و فصل شکایات به منظور رضایت شاکی و سازمان ارائه می دهد. شناسایی روندها و در نتیجه حذف علل شکایات، تشویق پرسنل برای بهبود مهارت های خود در کار با مشتریان، مبنایی برای بررسی مستمر و تجزیه و تحلیل فرآیند رسیدگی به شکایات و در نتیجه رضایت مشتریان از خدمات و محصولات یک سازمان است.

اخذ گواهینامه  ISO 10004 با نوین سرت :

شما می توانید برای اخذ گواهینامه رضایتمندی مشتریان ایزو 10004 خود با  شرکت نوین سرت در تماس باشید. نوین سرت در این راه علاوه بر تضمین 100 درصدی اخذ گواهینامه ایزو 10004 شما، عملکرد فرآیند صدور آن را نیز اسرعت میبخشد .

مشاوران مرکز مشاوره و اطلاع رسانی نوین سرت برای صدور گواهینامه ایزو 10004 به شرکت شما در زمینه مدیریت رضایمندی همچنین حل اختلاف بین سازمان ومشتری کمک میکنند تا گواهینامه  ISO 10004  بسرعت ، باسهولت اجرا همینطور هزینه مناسب دریافت کنید . شما می توانید الزامات استاندارد ایزو 10004 را به صورت رایگان از شرکت نوین سرت بخواهید.

با تماس به نوین سرت از خدمات زیر هنگام مشاوره بهره مند شوید:

آموزش آگاهی ، کارگاه آموزشی اهداف سیاسی ، تجزیه وتحلیل شکاف ، طراحی اسناد منجمله کتابچه راهنمای کاربر ، رویهها ، دستورالعملهای کاری ، قالبها ، کمک واجرای برنامه ، آموزش حسابرس داخلی ، آموزش حسابرس رهبری ، کمک درانجام ممیزی داخلی ، ممیزی قبل ازارزیابی ، اطمینان 100٪ ممیزی صدور گواهینامه ISO 10004 طی مدت زمان اتمام پروژه برنامه ریزی شده .

پیاده سازی ایزو 10004

مشتریان عمده برای دریافت این گواهینامه استاندارد ایزو مشتری مداری CRM ایزو 10004 ، شرکتهای تولیدی بازرگانی خدماتی هستند. از این رو از دست ندادن مشتریان قدیمی دردستور کار تمامی شرکتهای بین المللی دیده می شود. چرا که حساب شرکت و سازمان خود را خیلی وقت پیش پیش مشتریان قدیمی خود پس داده اید و اعتبار و رضایت مندی قوی تری نسبت مشتریان جدید دارید. با پیاده سازی ایزو 10004 باعث می شود سازمان بتواند فرآیند رضایتمندی مشتریان را تجزیه و تحلیل نموده و از نارضایتی مشتریان جلوگیری به عمل آورد. لذا اهداف پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو 10004 یا رضایت مشتری در زیر است:

  • ایجادوپایش احساس اطمینان خاطر مشتریان
  • روش ایجاد فروش بیشتر بلحاظ تقویت برند
  • مدل ایجاد محیط پویا مشتری مدار همینطور متعالی
  • توجه به رضایت مشتری بعنوان مهمترین فاکتور
  • ایجاد مزیت رقابتی برای حفظ مشتریان

هزینه اخذ گواهینامه ایزو 10004

گواهی نامه ISO 10004 توسط نهادهای صادرکننده گواهینامه ایزو صادر میگردد . مراجع صادرکننده گواهینامه ایزو بیشماری درحال فعالیت هستند که هرکدام هزینه های متفاوتی برای صدور گواهینامه ایزو 10004  دریافت می نمایند. با نوین سرت در آسودگی خاطر هرچه تمام تر می توانید گواهی استاندارد های خود را در کمترین زمان ممکن و با نازل ترین قیمت دریافت کنید.

 

جمع بندی

رضایت مشتری یک جنبه مهم برای هر سازمانی محسوب می شود. با این حال، فعالیت‌های مرتبط با رضایت مشتری عموماً زمانی که یک چک لیست از استاندارد ها تهیه و منتشر می‌شود، اولویت پایینی دارند. سپس مزایا نیز محدود می شوند. با این حال، وقتی دستورالعمل ISO 10004 را می بینیم، تفاوت واقعی را در رویکرد می بینیم. ISO 10004 راهنمایی برای پایش و سنجش رضایت مشتری ارائه می دهد. رضایت مشتری از طریق شناسایی انتظارات مشتری از سوی سازمان و تجزیه و تحلیل و جمع آوری در مورد رضایت مشتری، بهبود و نظارت بر رضایت مشتری حاصل می شود. ISO 10004 تمام سازمان ها در هر اندازه و صنایع را هدف است. از مزایای بی شمار اجرای این استاندارد می توان به رفع شکایات، رضایت مشتری، مشتری مداری، تشویق پرسنل در بهبود روابط با مشتریان اشاره کرد.

درک نیازها و خواسته های مشتری، تحویل به موقع، تعیین قیمت منصفانه و یک محصول یا خدمات با کیفیت، محرک های کلیدی یک کسب و کار موفق هستند.

ایزو

ISO 10004 برای استفاده توسط سازمان ها صرف نظر از نوع، اندازه یا محصول در نظر است. تمرکز ISO 10004 بیشتر بر مشتریانی میباشد که خارج از سازمان درخواست دریافت محصول و خدمات دارند.

برای اخذ و دریافت گواهینامه ایزو 10004  نیاز است تا با یک مجموعه معتبر که خدمات سازمان استاندارد سازی را ارائه می دهد در ارتباط باشید. نوین سرت به عنوان نماینده و عامل صدور مدرک و گواهی نامه های ایزو از جمله ISO10004 تمام راهنمایی های لازم و خدمات را در کوتاهترین زمان ممکن برای مشتریان ایرانی و خارجی فراهم می کند.

شما می توانید برای دریافت خدمات مورد نظر خود با مشاورین نوین سرت در تماس باشید تا از شرایط و اطلاعات لازم برای دریافت خدمات مورد نظر آگاه شوید. همچنین در صورتی که نیاز به مشاوره در زمینه هر یک از گواهینامه های iso دارید می توانید با تلفن های 24 ساعته نوین سرت در تماس باشید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند

مطالعه مطالب زیر برای شما مفید خواهد بود :
روش گواهینامه ایزو معتبر
اخذ گواهینامه CE معتبر
انواع گواهینامه HSE معتبر
مدلهای گواهینامه آموزشی معتبر
مشاوره رایگان گواهینامه

One Response

  1. استاندارد ISO 10004 یا سیستم مدیریت نظرسنجی از مشتریان که در این نوشته قید شده چه کمکی به شرکت خواهد کرد ویا اصلا اخذ استاندارد ایزو 10004 چه اهمیتی دارد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شماره تماس مرجع اصلی صدور گواهینامه ایزو

ایزو ومقالات مفید

گفتگوی آنلاین
Send via WhatsApp