مرکز نوین سرت ارائه دهنده انواع گواهینامه ایزو ، CE، HSE

مشاوره رایگان گواهینامه / گواهی ایزو از کجا بگیرم؟

4.9/5 - (620 امتیاز)

مشاوره رایگان گواهینامه / گواهی ایزو از کجا بگیرم؟

اخذ ایزو و دریافت گواهینامه ISO مستندات مورد نیاز برای موضوعی میباشد که این سوال یعنی گواهی ایزو از کجا بگیرم؟ را برای بیشتر سازمانها و موسسات و صاحبان صنایع ایجاد کرده است. اخذ استاندارد و گواهینامه های ایزو اعم از گواهینامه های ایمنی بهداشتی- محیط زیست –IMS-HSE و سایر استانداردهای مرتبط تایید می کند که سازمانی که این استانداردهای را پیاده سازی نموده است براساس فرایند تعریف شده استاندارد بین المللی ISO اقدامات لازم را انجام داده است یا خیر . و باعث مزیت رقابتی برای دریافت کنندگان میگردد. لذا اغلب سازمانهای صنعتی خدماتی، و همچنین صاحبان کسب و کارهای کوچک و بزرگ تصمیم به دریافت گواهینامه ایزو می کنند. در ادامه این مطلب با نوین سرت همراه باشید.

نوین سرت مرکز مشاوره دهنده در مورد ثبت و صدور گواهینامه استاندارد همانند گواهینامه ایزو، گواهینامه HSE، گواهینامه CE، گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری، گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری، گواهینامه صلاحیت پیمانکاری فعالیت می نماید. لذا متقاضیان جهت اخذ گواهینامه ایزو همینطور اطلاعات فنی پیرو مبحث استاندارد ایزو می توانند با همکاران مرکز بصورت رایگان ارتباط برقرار نموده و درخواست خود ارائه دهند تا صدور گواهینامه ایزو بر مبنای در خواست متقاضی صورت پذیرد.

گواهی ایزو از کجا بگیرم؟

سازمان Iso

ایزو، یک سازمان جهانی و معتبر است، که وظیفه اصلی آن تدوین و صدور استاندارهای بین المللی است و نکته ی مهم این است که به هیچ دولت و یا ارگانی وابسته نیست.

وظیفه اصلی (ISO) توسعه استانداردها و فعالیت های مرتبط در جهان مانند تبادلات بین المللی کالاها و خدمات، بهبود همکاری در محدوده علمی، فنی، اطلاعاتی و فعالیت های اقتصادی و حمایت از تولید کننده و مصرف کننده می باشد.

به زبان ساده تر، همه ی کشورهای دنیا هر کدام استانداردهای خاص خودشان را دارند و در زمان قدیم به همین جهت برای تبادل کالا بین کشورهای مختلف احتمال تناقص وجود داشت، سازمان جهانی و معتبر ایزو با ایجاد استانداردهایی که همه کشورها آن ها پذیرفته اند، به کشورها کمک می کند تا در تبادل کالا از یک استاندارد کلی و مرجع استفاده کنند تا بتوانند طبق قوانین و مقررات تعیین حرکت کنند و کسب و کار خودشان را رونق بدهند.

انواع گواهینامه ایزو

هر سازمان در مرحله اول باید تصمیم گیری نماید که چه گواهی نامه ایزو ISO را میخواهد اخذ نماید . بستگی به مشتریان سازمان و فرایندهای آن انتخاب گواهی نامه از اهمیت خاصی برخوردار میباشد. بسیاری از گواهینامه های ایزو با هم شباهت زیادی در سیستم خود دارند که به سازمانها امکان دریافت تعداد دو یا بیشتر از گواهینامه های ISO را میدهد که می تواند به تجارت آنها کمک کند. سازمان ایزو تا کنون حدود 22674 استاندارد منتشر کرده و اعضاء آن 162 کشور و کمیته فنی آن به تعداد 788 برای پیشرفت استاندارد میباشد.

گواهی نامه هایی که سازمانها و شرکتها میتوانند از نوین سرت بخواهند:

  • روش اخذ استاندارد ایزو مدیریت کیفیت: ISO9001
  • دریافت استاندارد ایزو مدیریت محیط زیست: ISO14001
  • نمونه استاندارد ایزو رضایتمندی مشتری: ISO10004
  • ایمنی و بهداشت شغلی: ISO45001
  • مدیریت محیط زیست: ISO14001
  • مدیریت شکایت مشتریان: ISO10002
  • ایمنی و بهداشت برای شرکت نفت و گاز: HSE
  • ایمنی مواد غذایی: HACCP
  • استاندارد ایزو سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی: ISO22000

  • استاندارد زعفران و ادویه: ISO 3632:2011
  • سیستم مدیریت یکپارچه: IMS
  • استاندارد آجیل و خشکبار: ISO 16050:2003
  • استاندارد جواهرات، طلا و نقره: ISO 9202:1991
  • تطابق مواد غذایی با الزامات قوانین اسلامی: HALAL
  • گواهینامه تعالی سازمانی: EFOM
  • عمده استاندارد ایزو مدیریت کیفیت صنعت خودروسازی: IATF
  • اکثر استاندارد ایزو ویژه مراکز و موسسات آموزشی: IWA2
  • روش استاندارد ایزو اثربخشی آموزش در سازمان ها: ISO10015
  • مدیریت کیفیت صنایع مرتبط با نفت،گاز و پتروشیمی: ISO29000
  • صلاحیت آزمایشگاه های انجام دهنده آزمون و کالیبراسیون: ISO17025
  • مدیریت کیفیت تجهیزات پزشکی: ISO13485
  • گواهینامه انطباق محصول اتحادیه اروپا: CE
  • گواهینامه اصول تولید خوب محصول: GMP
  • مدیریت ریسک: ISO 31000، ISO 31010
  • مسئولیت اجتماعی: ISO 26000

مزایای گواهینامه ایزو چیست؟

پس از آنکه تعریفی از گواهینامه ایزو بیان کردیم، یکی از مهمترین مزایای اخذ گواهینامه ایزو را برای شما بیان کردیم که در این قسمت به طور کامل مزایای دریافت گواهینامه ایزو را برای شما بیان می کنیم.

صرفه جویی و کم شدن هزینه های مجموعه

یکی از فواید اخذ گواهینامه ایزو و استاندارد های بین المللی این است که، به فرآیند بهینه سازی و در نتیجه بهبود خط پایان کمک می شود. و باعث می شود تمامی محصولات با سطح کیفیت خوب و یکسان تولید شوند.

افزایش رضایتمندی مشتری

دریافت گواهینامه ایزو به شما کمک می کند که کیفیت محصولاتتان را بالا ببرید و در نتیجه مشتریان رضایت بیشتری داشته باشند و در نهایت منجر به فروش بیشتر شما شود؛که این مسئله در بازاریابی و جلب اعتماد بسیار موثر است.

امکان راه یابی به بازارهای جدید و جهانی

از دیگر مزایای اخذ گواهینامه ایزو، باعث می شود که شما موانع تجاری را کنار زده و محصولات شما به بازارهای جهانی راه پیدا کنند که در نتیجه باعث می شود، پهنای بازار کار شما گسترش یابد و به بازارهای جهانی با محصولات با کیفیت، راه یابید.

گرفتن مقدار زیادی از سهم بازار

این مزیت به این صورت است که، زمانی که شما بهره وری از محصولات خود را بالا ببرید، در رقابت از حریفان خود پیشی میگیرید و مقدار زادی از سهم بازار را به نام خود می کنید و تعداد زیادی از مخاطبان به سمت کالا و خدمات شما روانه می شوند.

استفاده از رویکرد فرآیندگرا

گواهی ایزو از کجا بگیرم؟

سازمان‌ها با استفاده از رویکرد فرآیندگرا کاراتر و بهره‌ورتر خواهند بود. برای ایجاد محیطی مناسب برای پیشرفت، سازمان‌ها باید از رویکردی فرآیندگرا برای مدیریت فعالیت‌ها و منابع مرتبط با آنها استفاده کنند.

تشویق بهبود مستمر

سازمان‌ها زمانی که به صورت مستمر در جهت بهبود تلاش می‌کنند، کاراتر و بهره‌ورتر خواهند بود.

تشخیص حقایق قبل از تصمیم‌گیری

سازمان‌ها زمانی که تصمیمات خود را براساس حقایق اتخاذ می‌کنند، عملکرد بهتری دارند. باید بدانید که تمامی شرکت‌ها و موسساتی که اقدام به اخذ ایزو می‌کنند خود را به جامعه و مشتریان متعهد می‌دانند و برای تمامی جنبه های کاری خود ارزش قائل هستند و همیشه در تلاش هستند تا محصول و خدمتی را ارائه نمایند که منطبق با خواسته مشتریان و خود سازمان و بخصوص متناسب با شرایط بین‌المللی استاندارد باشد.

مزیت ایزو برای کمک به محیط زیستمان

یکی دیگر از فواید اخذ گواهی ایزو، این است. که ایزو، اثرات بد و منفی محصولات بر روی محیط زیست را به حداقل می رسانند. یا آن ها را از بین می برند که با دریافت آن می توانیم به حفظ محیط زیستمان کمک کنیم.

مزیت گواهی ایزو برای جامعه

یکی از مزایای مهم  اخذ گواهی ایزو در جامعه این است که،. تمام جوانب زندگی روزمره ی انسان ها در استاندارد های سازمان بین المللی استاندارد سازی(ISO)  در نظر گرفته است؛. و می توان به جرعت گفت که وقتی محصول یا خدمت تحت گواهی ایزو ارائه می شود، به مصرف کننده این حس را منتقل می کند که.، این محصول امن، قابل اعتماد و با کیفیت بهتری نسبت به نسخه ی بدون گواهی ایزو ارائه گردید است.

مزیت ایزو برای دولت

یکی از فواید مهم دریافت گواهی ایزو در جامعه این است که.، استاندارد های ایزو در سطح جهان و بین الملل وضع می شنود،. که می توانند به تغییرات قوانین داخلی در زمینه ی تولیدات و خدمات به مسئولین و دولت کمک بکنند.؛ همچنین دولت های ملی می توانند از استانداردهای ایزو بصورت یک نیاز نظارتی آن هم بطور داوطلبانه بهره مند شوند.

مراحل دریافت ایزو (iso)

در این قسمت ما مراحل دریافت ایزو را برای شما به صورت گام به گام شرح داده ایم. تا شما عزیزان بتوانید جهت، اخذ گواهینامه ایزو فوری اقدام کنید.

  1. انتخاب کواهینامه ایزو متناسب با کسب و کارتان

در ابتدا مجموعه باید مطمن شود که استاندارد ایزو انتخاب گردید متناسب با سازمان است. سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 اصول مشترکی با سایر سیستم مدیریتی داشته و در تمامی سازمان ها  قابل کاربرد است. در صورتی که به تازگی در نظر دارید استانداردهای ایزو را استقرار نمایید. ابتدا پیشنهاد می‌گردد استاندارد ایزو 9001 را پیاده سازی نموده تا موضوعات سیستم های مدیریتی در سازمان فرهنگ سازی گردید .و سپس جهت استقرار سایر سیستم های مدیریت برنامه‌ریزی نمایید.

  1. آشنایی با انواع ایزو

اگر شما با ایزو و گواهینامه های آن به صورت کامل نا آشنا هستید،. برای انتخاب صحیح و مناسب نیاز به مشاوره خواهید داشت تا بتوانید، جهت اخذ گواهی ایزو اقدام کرده و ایزوی مناسب را دریافت کنید. در صورتی که شما از خدمات مرکز مشاوره نوین سرت استفاده کنید، مشاورین خبره ی ما در طول مسیر،. تمامی آموزش های مربوط را به شما آموزش می دهند و شما را در این مسیر راهنمایی می کنند تا سریعتر به هدف خود برسید.

  1. مشاور ایزو

یک مشاور خوب باید ارزش فرآیند شما را افزایش دهد. مشاور ایزو به سازمان شما در پیاده سازی استراتژی ها کمک می نماید ، مشاور ایزو باید مستقل باشد یعنی مشاور ایزو نمی‌تواند. خودش سازمان را ممیزی کند و گواهینامه ایزو صادر نماید .

متاسفانه در ایران تعداد زیادی از شرکت‌های گواهی دهنده ناشناخته و تازه تاسیس برای کسب درآمد هم مشاوره و هم ممیزی را انجام می دهند. که این با قوانین سازمان های اعتباردهی شرکت‌های گواهی دهنده مغایرت دارد.

استفاده از مشاور ایزو .، مسئولیت شما را در اجراء و پیاده سازی سیستم مدیریت کاهش یا حذف نمی کند پس بنابراین به نفع خود شما است که کارکنان و مدیریت با مشاور ایزو در طول مراحل پیاده سازی ایزو در ارتباط باشند. و مدیران در این موضوع مشارکت نمایند.

گواهی ایزو از کجا بگیرم؟

  1. انتخاب شرکت صادر کننده گواهی

در انتخاب شرکت گواهی دهنده ایزو باید موضوعات زیر در نظر گرفته شوند. بررسی محبوبیت و اعتبار شرکت گواهی دهنده در ایران یا کشوری که قصد ارائه خدمات / محصولات به آنجا را دارید.

تجربه و سابقه ممیزی  شرکت گواهی دهنده ایزو ( یا تعداد مشتریان آنها ) در زمینه  محصولات  یا خدمات شما  ، مثلا برخی شرکت گواهی دهنده ایزو در زمینه تولیدات صنایع غذایی تجارب بیشتری داشته  یا برخی در زمینه صنایع دریایی و…

شرکت های گواهی دهنده ایزو، قرارداد های ممیزی استاندارد های مدیریتی ایزو و صدور گواهینامه ایزو را برای چرخه 3 ساله تنظیم می نمایند و در این قرارداد ممیزی صدور گواهینامه برای سال اول  و ممیزی مراقبتی برای دوره های آتی در طی سه سال در نظر می‌گیرند. شرکت های گواهی دهنده ایزو عموما سالیانه ممیزی مراقبتی را در نظر گرفته ولی برخی از آنها در بازه زمانی کوتاهتری 9 ماهه جهت ممیزی مراقبتی در سازمان شما حاضر می شوند. این دوره زمانی ممیزی مراقبتی با توجه به نوع محصولات و خدمات شما و قوانین شرکت گواهی دهنده مشخص می شود .

  1. ممیزی خارجی اول

این قدم بعنوان یک مرحله از ممیزی خارجی شروع می‌گردد در این مرحله ممیز خارجی ، مدارک سیستم مدیریتی را بازنگری نموده و یک Gap Analysis از فعالیت های مورد نیاز جهت دستیابی به استقرار الزامات استاندارد و اخذ گواهینامه ایزو ارائه می نماید. این گزارش را می توان بعنوان یک برنامه اجرایی مفید استفاده نمود .

بنابراین شما در این مرحله نگران عدم انطباق ها نباشید. بسیاری از سازمان ها در این مرحله برخی از مدارک  مورد نیاز را شناسایی نموده و ارتباط این مدارک را با فرآیند های سازمان مشخص می نمایند.

  1. ممیزی خارجی دوم.

پس از انجام  اقدامات مشخص گردید در گزارش ممیزی مرحله اول،. بمنظور اطمینان از اثربخشی سیستم مدیریت سازمان شما مطابق با الزامات ایزو  ( با توجه به ایزو درخواستی ایزو 9001 ، ایزو 14001 و … ) .، ممیزی مرحله دوم  انجام می‌گردد اگر سیستم مدیریتی شما با الزامات استاندارد ایزو مد نظر انطباق داشته باشد. سازمان  شما جهت صدور گواهینامه ایزو توصیه می‌گردد و شما موفق به اخذ گواهینامه ایزو می شود. در صورت وجود عدم انطباق در سیستم مدیریت سازمان شما ،. گزارش آن طی مقرارت مشخص در شرکت گواهی دهنده بصورت مکتوب اعلام گردید و مطابق با قوانین شرکت گواهی دهنده اقدامات لازم انجام می‌گردد.

گواهی ایزو از کجا بگیرم؟.

  1. نگهداری سیستم

نگهداری سیستم مدیریتی ایزو بسیار سخت تر از اخذ گواهینامه ISO است. در این مرحله بمنظور انگیزه در کارکنان و افزایش آگاهی آنها باید به طور منظم آموزش برگزار گردید  و ارتباط با آنها  انجام گردد. همچنین جهت اطمینان از رعایت الزامات استاندارد ایزو و بهبود مستمر در فرآیند ها ،  باید ممیزی داخلی.،  بازنگری مدیریت واقدامات اصلاحی لازم بصورت منظم اجراء گردد .

نگهداری سیستم مدیریتی شما در طول سال می تواند به شما کمک نماید. تا در ممیزی های مراقبتی گواهینامه ایزو سازمان خود را تمدید نمایید . متاسفانه بسیاری از سازمان برای استقرار سیستم ایزو و دریافت گواهینامه ISO تمامی تلاش خود را می نمایند. ولی پس از اخذ گواهینامه بدلایل مختلف نظیر عدم حمایت مدیریت .، عدم مناسب بودن سیستم مدیریت طراحی گردید.، آموزش ندیدن کارکنان در اجرای سیستم مدیریتی .، تغییر کارکنان درگیر در اجرای ایزو و … گواهینامه ایزو خود را از دست می دهند.

گواهی ایزو از کجا بگیرم؟.

برای اخذ گواهینامه ایزو از نوین سرت، می توانید با تماس با ما همین حالا مراحل اولیه را اغاز نمائید. متخصصان ما سال هاست که تجربه کافی در زمینه صدور گواهینامه تمامی استاندارد های ایزو را دارا می باشند. بنابراین این تضمین را به شما می دهیم که فرایند صدور گواهی شما در سریع ترین زمان ممکن به پایان برسانیم. برای اطلاعات بیشتر با راه های ارتباطی که قرار داده ایم، با ما در ارتباط باشید.

با مادر ارتباط باشید     44829133-021               44829531-021

7 Responses

  1. چگونه میتوان برای مشاوره گواهینامه ایزو اقدام کرد و اینکه شما برای پیاده سازی ISO مشاور دارید ؟

  2. اگر درخواست مشاوره پیاده سازی ایزو از شرکت شما داشته باشیم باید چه اقداماتی انجام دهیم ؟

    1. پیاده سازی ایزو مبحث گسترده ای میباشد ، لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر و کاملتر در خصوص پیاده سازی ISO ،مشاور ایزو وهمچنین اخذ گواهی نامه ایزو ، لطفا با کارشناسان نوین سرت تماس بگیرید.

    1. مشاور ایزو نیازمند یکسری مدارک و شرایط میباشد . اگر بدنبال بهره وری سیستم و تغییر سیستم هستید ، با مشاوران مرکز نوین سرت تماس بگیرید تا درخصوص پیاده سازی ایزو ، بصورت کامل راهنمایی شوید.

    2. بحث پیاده سازی ایزو ، زمانبر و نیازمند داشتن یکسری اطلاعات میباشد . شما نیازمند پیاده سازی ISO ، هستید یا فقط میخواهید گواهینامه ایزو را دریافت نمایید.
      لطفا با مشاور ایزو نوین سرت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شماره تماس مرجع اصلی صدور گواهینامه ایزو

ایزو ومقالات مفید

گفتگوی آنلاین
Send via WhatsApp