مرکز نوین سرت ارائه دهنده انواع گواهینامه ایزو ، CE، HSE

ایزو ۲۱۰۰۱ (استاندارد ایزو مراکز آموزشی)

اخذ گواهینامه ایزو معتبر از مراجع اصلی مرتبط به مراکز آموزشی
4.9/5 - (274 امتیاز)

ایزو ۲۱۰۰۱ (استاندارد ایزو مراکز آموزشی)

بطور کلی حوزه آموزش مملو از استانداردهاست. اگرچه استانداردها همیشه نقش مهمی در آموزش داشته اند مثل اندازه کلاس های درسی، استانداردهای مربوط به معلمان، لباس فرم و غیره. امروزه رایج ترین مراجع به برنامه های درسی، استانداردهای مربوط به یادگیری می باشد.ایزو ۲۱۰۰۱ (استاندارد ایزو مراکز آموزشی).

حال به این فکر کنید که اگر مطالعه در یک بخش از جهان، برای قسمت دیگر به اندازه کافی خوب نباشد، چه؟ آیا گواهی و سندی از استاندارد ایزو وجود دارد که کیفیت و محتوای آموزشی ارائه شده را تعیین کند؟ خوب، سازمان بین المللی استاندارد (ISO) در حین توسعه گواهینامه ISO 21001 ایده های مرتبطی داشت. ایزو 21001 یک سیستم مدیریتی می باشد که کیفیت و برابری در آموزش را تضمین می کند. این استاندارد توسط کالج، مدارس، دانشگاه و سایر موسسات آموزشی برای اجرای بهترین شیوه ها استفاده می شود. ایزو  21001 به طور گسترده بر اساس گواهینامه ISO 9001 است.

ایزو 21001 چیست؟

ایزو 21001  یک استاندارد بین المللی است که توسط سازمان بین المللی استاندارد ایزو ایجاد شده است و ابزارهای مدیریتی را برای سازمان هایی که محصولات و خدمات آموزشی ارائه می دهند ارائه می دهد. در نظر دارد به ارائه دهندگان آموزشی کمک کند تا نیازهای آموزشی و دانش آموزان را برآورده کنند.

این استاندارد که چارچوب خاصی را برای سازمان های آموزشی فراهم می کند، هدف آن افزایش رضایت دانش آموختگان از طریق بهبود فرآیندهای آموزشی و اطمینان از انطباق با الزامات آنها است. این استاندارد می‌تواند برای همه سازمان‌هایی که برنامه درسی توسعه دانش، مهارت‌ها و نگرش‌ها را با روش‌های مختلف ارائه می‌کنند، قابل اجرا باشد.

پشتیبانی ISO 21001 ،ایزو ۲۱۰۰۱ (استاندارد ایزو مراکز آموزشی)در ساختار و حفظ سیستم مدیریت سازمان آموزشی (EOMS) در یک مؤسسه برای اطمینان از اینکه دانش آموز آموزش با کیفیتی را که همتراز با بهترین شیوه ها در سراسر جهان است دریافت می کند. در زیر برخی از بهترین شیوه هایی که می توان در سیستم مدیریت سازمان آموزشی (EOMS) برای دستیابی به برابری در کیفیت آموزش گنجاند به صورت زیر است:

  • برنامه درسی مرتبط
  • داشتن معلمان و کارکنان آموزش دیده در مدرسه
  • روشی کاملا دانش آموز پسند
  • در دسترس بودن منابع خوب
  • حمایت قوی از خانواده و جامعه

هدف از گواهینامه ایزو  21001 گنجاندن این مفاهیم در آموزش و روش های آموزشی است.

نقطه قوت ایزو  21001 (استاندارد ایزو مراکز آموزشی)این است که این استاندارد ایزو اهمیت فناوری را در سیستم آموزشی ما تشخیص می دهد. به عنوان مثال، در ساده کردن تکالیف دانش آموز، تامین نیازهای خاص افراد دارای اختلال و غیره.

گواهی ایزو  21001 این اطمینان را می دهد که مؤسسه آموزشی (مانند مدرسه، کالج، دانشگاه، موسسه مربیگری و غیره) توانایی ارائه استاندارد ایزو برای کیفیت آموزش را به دانش آموزان و شاگردان خود دارد. دریافت EOMS خود که بر اساس گواهی نامه ایزو  21001 مورد ارزیابی قرار می گیرد، تعهد شما را به کیفیت و دسترسی به آموزش شما ثابت خواهد کرد. چندین مزیت دیگر برای گواهینامه ایزو  21001 وجود دارد. بیایید نگاهی به آنها در ادامه داشته باشیم.

گرفتن گواهی نامه ایزو 21001
دریافت مدرک اصلی ایزو مرتبط با مراکز آموزشی

مزایای گواهینامه ایزو 21001

ایزو ۲۱۰۰۱ (استاندارد ایزو مراکز آموزشی) شما را در سفارشی سازی سیستم مدیریت سازمان آموزشی بر اساس نیاز خود حمایت می کند. همچنین به نیازهای افراد دارای معلولیت رسیدگی می کند. از جمله مزیت هایی که با خود به همراه دارد عبارتند از:

  • سیستم آموزشی خود را بهبود می بخشد
  • شهرت موسسه آموزشی شما را افزایش می دهد
  • ارتقای فرصت‌های برابر برای همه دانش‌آموزان بدون در نظر گرفتن پیشینه مذهبی، منشأ قومی یا فرهنگی، جنسیت، توانایی و یا ناتوانایی آن ها.
  • ارائه آموزش شخصی و پاسخ موثر به همه دانش آموزان
  • خلق نوآوری
  • آموزش را در دسترس تر می کند (چه آموزش حضوری و چه آنلاین).
  • یک سیستم مدیریت مراکز آموزشی موثر چالش های کلیدی بخش آموزش را تحلیل می کند.
  • همسویی بهتری در برابر چشم انداز آموزشی، مأموریت، اهداف و برنامه های عملیاتی دارد.
  • این استاندارد ایزو در به دست آوردن بهره وری دانش آموزان همراه با ایمنی و رفاه آنها حمایت می کند.
  • روش یادگیرنده محور را ارئه می دهد.
  • حس اطمینان از ارائه خدمات آموزشی مؤثر و کارآمد القا می کند.

فرآیند صدور گواهینامه ISO 21001 (EOMS) چیست؟

قبل از شروع سفر صدور گواهینامه ایزو، باید سیستم مدیریت کیفیت (QMS) را در سازمان خود پیاده سازی کنید و برای بررسی اثربخشی آن برای مدتی از آن استفاده کنید. هنگامی که از سیستم مدیریت خود مطمئن شدید، باید برای گواهینامه ایزو  21001اقدام کنید. برای این کار، باید فرم درخواست را پر کنید و الزامات گواهینامه ISO را بررسی کنید. اگر مطمئن هستید که فرآیندهای سیستم مدیریت شما مطابق با مشخصات استاندارد است، می توانید برای ممیزی داخلی اقدام کنید. مراحل زیر برای اخذ گواهینامه ISO 21001 شرح داده شده است:

حسابرسی داخلی: این کار برای بررسی فرم های EOMS شما انجام می شود.

مدیریت-حسابرسی: در این مرحله مدیریت شما برای تحقق الزامات استاندارد بررسی می شود.

فعالیت‌های اصلاحی: در این مرحله، طبق یافته‌های ممیزی‌های قبلی، باید شکاف‌ها را در EOMS خود برطرف کنید. از شما خواسته می شود مراحل انجام شده را مستند کنید.

فرآیند صدور گواهینامه ایزو ۲۱۰۰۱ (استاندارد ایزو مراکز آموزشی) در سازمان صدور گواهینامه نوین سرت به دو مرحله تقسیم می شود:

مرحله اول

(بررسی مستندات) – ممیزان سازمان صدور گواهینامه ایزو نوین سرت، مستندات شما را از نظر مطابقت آن با الزامات گواهینامه ISO 21001 بررسی می کنند.

مرحله دوم

(ممیزی اولیه) – در این مرحله، حسابرسان نوین سرت فرآیندهای شما را از نظر انطباق و عدم انطباق بر اساس الزامات گواهینامه ایزو 21001 و همچنین مستندات خود بررسی می کنند. این کار با بررسی گزارش ها، سوابق و شیوه های سازمان شما انجام می شود.

چرا ایزو  21001 برای بخش آموزش مهم است؟

این استاندارد بر تعامل خاص بین سازمان آموزشی، یادگیرنده و سایر مشتریان تمرکز دارد. فرآیندهای آموزشی فعلی به طور فزاینده ای بر ایجاد مشترک متمرکز می شوند که در آن رابطه سنتی مشتری-تامین کننده به یک سهم مشارکتی اصلاح می شود. این استاندارد راهنمایی هایی در مورد نحوه ارائه کیفیت در این محیط چالش برانگیز جدید ارائه می دهد.

تفاوت گواهینامه ایز 9001 با گواهینامه 21001
داشتن گواهینامه ایزو21001 چه مزیت هایی دارد؟

الزامات ایزو  21001 چیست؟

  1. یک سازمان آموزشی باید بر استفاده از برنامه درسی تمرکز کند که توسعه مهارت را از طریق آموزش، یادگیری یا تحقیق، صرف نظر از ماهیت، مقیاس یا روش اجرا، امکان پذیر می سازد.
  2. پتانسیل خود را برای کار بر روی توسعه تدریجی مهارت از طریق آموزش، آموزش، یادگیری و تحقیق نشان دهد.
  3. رضایت یادگیرندگان یعنی دانش آموزان و سایر ذینفعان مثل کارکنان یا پرسنل را افزایش دهد.

چرا گواهینامه ها و آموزش های نوین سرت را انتخاب کنیم؟

گواهینامه ها و آموزش های نوین سرت یکی از بهترین مراکز مشاوره و صدور گواهینامه ایزو در ایران شناخته می شود. ما بهترین تیم متخصص ایزو را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

جمع بندی

گواهینامه ISO 21001 یک ممیزی شخص ثالث است که توسط MQA انجام می شود، در طول ممیزی ما تأیید می کنیم که سازمان شما از الزامات ISO 21001 پیروی می کند، در صورت دریافت نتایج مثبت، گواهینامه ISO 21001 را صادر خواهیم کرد. سپس این گواهینامه از طریق ممیزی های نظارتی سالانه توسط MQA حفظ می شود و پس از سه سال گواهینامه ISO 21001 مجدداً تأیید می شود.

ایزو 21001 که به عنوان مجموعه جدیدی از استانداردها برای “سیستم های مدیریت سازمان آموزشی” طراحی شده است. به عنوان اولین استاندارد مدیریت بین المللی برای حوزه آموزش تعین شد و قرار بود برای مؤسسات آموزشی و فراگیران به طور یکسان مفید باشد.

درک کامل استانداردهای ISO از بیرون ممکن است دشوار باشد. جزئیات در واقع همیشه حتی برای کسانی که مستقیماً از استانداردهای گفته شده استفاده نمی کنند در دسترس نیست. با این حال، در حال حاضر، اطلاعات کافی در مورد ایزو  21001 در دسترس است که می توانیم مزایای کلیدی آن را با کمی شفافیت مورد بحث قرار دهیم.

مزایا این استاندارد شامل، اما محدود به موارد زیر نیست:

ماموریت، چشم انداز، اهداف و برنامه های اقدام؛ آموزش فراگیر و عادلانه برای همه؛ یادگیری شخصی تر و پاسخگویی به نیازهای آموزشی ویژه؛ فرآیندهای سازگار و ابزارهای ارزیابی؛ مدل هایی برای بهبود؛ و افزایش اعتبار سازمان آموزشی. به طور خلاصه، ایزو  21001برای استانداردسازی کامل کسب و کار آموزش طراحی شده است این سند الزامات یک سیستم مدیریت برای سازمان های آموزشی (EOMS)  را مشخص می کند که چنین سازمانی:

الف) باید توانایی خود را برای حمایت از کسب و توسعه شایستگی از طریق آموزش، یادگیری یا تحقیق نشان دهد.

ب) رضایت یادگیرندگان، سایر ذینفعان و کارکنان با استفاده مؤثر از EOMS خود، از جمله فرآیندهای بهبود سیستم و اطمینان از انطباق با الزامات یادگیرندگان و سایر ذینفعان مورد هدف قرار داده و آن را افزایش دهد.

همه الزامات این سند عمومی هستند و برای هر سازمانی که از برنامه درسی برای حمایت از توسعه شایستگی از طریق آموزش، یادگیری یا تحقیق استفاده می کند، صرف نظر از نوع، اندازه یا روش ارائه، قابل اجرا است.

این سند را می توان برای سازمان های آموزشی در سازمان های بزرگتر که تجارت اصلی آنها آموزش نیست، مانند بخش های آموزش حرفه ای اعمال کرد. این گواهی همچنین برای سازمان هایی که فقط محصولات آموزشی تولید می کنند، اعمال نمی شود.

15 Responses

  1. سلام روزتون بخیر
    برای داشتن ISO 21001 باید چه مدارکی داشته باشیم .میشه لطفا ایمیل کنید برامون سپاس .

  2. ما ایزو ۲۱۰۰۱ (استاندارد ایزو مراکز آموزشی) را از شما گرفتیم و خواستم از همینجا تشکر کنم ازتون برای راهنمایی هایی که کردید .

  3. سلام میخواستم بدونم قیمت گواهی نامه ISO 21001 برای یک مجموعه 15 نفره چقدر می شود .

  4. برای دریافت فرم های ممیزی استاندارد ISO 21001 باید چه اقداماتی انجام داد و چند روزه آماده میشوند ؟

  5. مدت زمان اخذ گواهی نامه ISO 21001 چقدر هست و اینکه ممیزی استاندارد ISO 21001 چقدر زمان میخواهد ؟

  6. اهمیت گرفتن گواهی نامه ISO 21001 مثل گرفتن استاندارد ISO9001 هست یا باهم تفاوت دارند ؟

  7. میشه راهنمایی کنید که مدت زمان صدور گواهینامه ISO 21001 (EOMS) از مراجع بین المللی چقدر طول می کشد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شماره تماس مرجع اصلی صدور گواهینامه ایزو

ایزو ومقالات مفید

گفتگوی آنلاین
Send via WhatsApp