مرکز نوین سرت ارائه دهنده انواع گواهینامه ایزو ، CE، HSE

سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE-MS)

4.9/5 - (248 امتیاز)

سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE MS)

گواهینامه HSE-MS چیست؟

گواهی آموزشی HSE را میتوانید در کمترین زمان و بالاترین اعتبار از ما تهییه و به کارفرمایتان ارائه دهید.

گواهی نامه HSEMS به شرکت ها کمک می کند تا به یک سیستم مدیریت موثر در رابطه با سلامت و ایمنی کارکنان و محیط زیست دست یابند. این یک سیستم مدیریت یکپارچه است که عوامل مهم سلامت را ترکیب می کند، الزامات حفظ بهترین فرهنگ ایمنی را در شرکت تعریف می کند و به تضمین ایمنی کارکنان کمک می کند. گواهینامه HSEMS به شرکت کمک می کند تا دید رهبری، نقش ها و مسئولیت ها، ساختار سازمان، برنامه ریزی فعالیت، مستندسازی، حفاظت از سلامت کارکنان و افزایش رضایت مشتری را بهبود بخشد.

سالانه بیش از 100000 نفر در محل های ساختمانی دچار جراحات مرگبار می شوند. این بدان معناست که هر پنج دقیقه یک نفر در تصادف در محل کشته می شود. صدها هزار نفر دیگر به دلیل شرایط بد، و اغلب غیرقانونی، از صدمات جدی و بیماری رنج می برند. در همین حین صدماتی ممکن است به محیط زیست وارد شود. در طبقه مغازه یا محل ساخت و ساز، کارمندان و پرسنل باید با استفاده از مواد و تجهیزات مختلف با هم کار کنند. حوادث ممکن است عواقب فاجعه باری برای کارکنان، اطرافیان و سازمان شما داشته باشد. مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست نوین سرت هماهنگی و نظارت را برای اطمینان از سلامت و ایمنی کارگران شما و رعایت الزامات ساخت و ساز HSE فراهم می کند. در ادامه با نوین سرت همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با گواهی و مدرک HSEMS  در اختیارتان قرار دهد.

هدف HSEMS

روش هدف سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSEMS) ارائه یک رویکرد پیشگیرانه ساختاریافته برای بهبود کلی و مستمر کلیه فرآیندهای HSE برای جلوگیری از هرگونه تأثیر بر محیط زیست و یا آسیب به افراد می باشد.

گواهی نامه

الزامات این استاندارد با خط مشی بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) و همچنین با استانداردهای ISO 14001 و 45001 همسو است. واحدهای سازمانی باید HSEMS خود را مطابق با الزامات این استاندارد توسعه، اجرا و به طور مستمر بهبود بخشند.

نوین سرت این استاندارد را برای تمام مشاغل و سرمایه گذاری های مشترک و برای همه افراد (کارکنان-پیمانکاران، حمل و نقل، تامین کنندگان و بازدیدکنندگان)، سایت ها، کارخانه ها، پروژه های ساختمانی، دفاتر و هر مکان دیگری اعمال می کند و آن الزامی می داند.

شرکت و سازمان ها باید هرگونه الزام مقررات محلی قابل اجرا و همچنین خطرات H&S خاص و اثرات زیست محیطی را که ممکن است علاوه بر آنچه در این استاندارد و هر استاندارد HSE بعدی تعریف شده است، در نظر بگیرند.

خط مشی ها و قوانین بهداشت، ایمنی و محیط زیست گروه انتظارات و تعهد مدیریت ارشد به HSE را بیان می کند و یک جهت قابل مشاهده برای کل سازمان فراهم می کند.

قوانین سیستم مدیریتHSE برای همه

  • نقش ها و مسئولیت ها باید به وضوح در تمام سطوح سازمان تعریف و ابلاغ شود. تخصیص نقش ها و مسئولیت ها باید به صورت دوره ای بررسی و در صورت لزوم به روز شود. مسئولیت های HSE باید در شرح وظایف همه کارگران گنجانده شود.

اخذ گواهی آموزشی HSE

  • رهبری، اهداف سالانه و بودجه بندی HSE باید در اهداف سالانه، برنامه ریزی بودجه و جلسات معمول کارکنان گنجانده شود. تیم های رهبری و واحد سازمانی باید در ارتقای HSE و انجام بررسی های مدیریت HSE رهبری کنند.
  • واحد سازمانی باید مالکانی را از تیم رهبری خود برای هر یک از استانداردهای قابل اجرا تعیین کند.
  • مدیریت خط و کارگران مسئولیت اجرای کلیه HSE، ارتباطات و انطباق در حوزه های مربوطه را بر عهده دارد.
  • کارکنان در هر سطح از سازمان باید در قبال آن جنبه‌هایی از HSEMS که بر آن کنترل دارند، مسئول و پاسخگو باشند.
  • تمام سطوح مدیریت باید گزارش های مستقیم خود را در قبال مسئولیت های HSE خود پاسخگو نگه دارند

چرا گواهی سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست خود را از نوین سرت انتخاب کنیم؟

چه یک کارمند ساختمان، پیمانکار اصلی یا شرکت ساخت و ساز باشید، ما می توانیم به شما در موارد زیر کمک کنیم:

  • اندازه‌گیری‌های پیشگیرانه که از حوادث قبل از اینکه به عنوان تصادف ظاهر شوند، جلوگیری می‌کند
  • تمام جنبه های بهداشتی و ایمنی پروژه خود را هماهنگ کنید
  • پیش نویس طرح های ایمنی و بهداشت و بررسی هر گونه طرح موجود یا پیشنهادی
  • تمام مقررات و الزامات مربوط به ساخت HSE را رعایت کنید
  • اطمینان از سلامت و ایمنی کارگران، کاهش خطرات حوادث و بهبود بهره وری در محل
  • مشاوره و توصیه های متخصص را برای نگهداری ایمنی در آینده به دست آورید و یک فرهنگ ایمنی طولانی مدت ایجاد کنید
  • اطمینان از انطباق کامل با دستورالعمل اتحادیه اروپا

خدمات نوین سرت در اخذ و دریافت HSE

  • هماهنگی ایمنی در مراحل طراحی، ساخت و ساخت گواهی آموزشی HSE
  • توصیه هایی برای اقدامات پیشگیرانه
  • اسناد هماهنگی
  • تجزیه و تحلیل ریسک ایمنی
  • بررسی و توسعه برنامه های بهداشت و ایمنی
  • کنترل های مجوز داخلی
  • تأیید مجوزهای دسترسی
  • کنترلهای دسترسی برای مناطق تعیین شده
  • روش کنترل گواهی برای جرثقیل ها و اپراتورها
  • اقدامات کنترل حفاظت جمعی
  • انواع کنترل تجهیزات حفاظتی پرسنل (شامل کلاه ایمنی، دستکش و کفش)
  • مدلهای کنترل سیگنالینگ ایمنی
  • تعیین مسیرهای انتقال یا پاکسازی
  • تامین هماهنگ کننده های خارجی HSE
  • راهنمایی/هماهنگی در مورد مقررات ایمنی و بهداشت شغلی
  • ثبت و گزارش منظم، متمرکز بر عدم انطباق ها، اقدامات اصلاحی یا پیشگیرانه و داده های آماری
  • دوره های آموزشی ایمنی

امروز با ما تماس بگیرید تا دریابید که چگونه مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست ما می تواند به شما کمک کند تا تمام الزامات مربوط به HSE را رعایت کنید.

دوره آموزشی بهداشت، ایمنی و محیط زیست با نوین سرت

برنامه های آموزشی بهداشت، ایمنی و محیط زیست رشته های مختلفی از جمله بهداشت و ایمنی شغلی، مدیریت محیط زیست، ایمنی مواد غذایی و مسئولیت اجتماعی را پوشش می دهد.

هر یک از آموزش ها به شما در درک خطرات و مدیریت ریسک های مربوط به حوزه خاص کمک می کند.

چه یک سطح ابتدایی باشید و چه یک حرفه ای با تجربه، آموزش های بهداشت، ایمنی و محیط زیست به شما کمک می کند تا دانش خود را در یکی از زمینه های ذکر شده در بالا گسترش دهید و صلاحیت خود را با دریافت گواهی استانداردهای مختلف افزایش دهید.

یک استراتژی جامع برای آینده ای پایدار با سیستم مدیریت یکپارچه HSE

یک سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی، محیط زیست (HSE) موثر یک استراتژی قوی، اجرای استراتژیک و ارزیابی مداوم برای افزایش کیفیت فرآیندها و محصولات، تضمین سلامت و ایمنی کارگران و نظارت بر اثرات زیست محیطی برای ارتقای پایداری است.

اتخاذ یک رویکرد سیستماتیک تعداد اشتباهات و هزینه اصلاح مشکلات را کاهش می دهد که باعث می شود کسب و کار و مدیریت شما موثرتر باشد. همچنین سطح ریسک را کاهش می دهد و تضمین می کند که از قوانین پیروی کنید. در اینجا چند مزیت وجود دارد که می تواند بر کسب و کار شما تأثیر مثبت بگذارد:

مزایای سیستم مدیریت HSE
  • بهبود عملکرد ایمنی و سلامت هزینه های مرتبط با حوادث و حوادث را کاهش می دهد.
  • درک الزامات قانونی احتمال ارتکاب هر گونه تخلف را کاهش می دهد.
  • در صورتی که کارفرمایان نگران سلامت و ایمنی کارکنان باشند، با اخذ این گواهی روابط بین آنها و روحیه آنها بهبود می یابد.
  • این گواهی نامه همچنین شهرت شرکت را افزایش می دهد و به ایجاد روابط عمومی مثبت برای تجارت شما کمک می کند.

استانداردهای راه اندازی سیستم مدیریت HSE

اساس سیستم مدیریت HSE با گواهینامه ISO 9001 شروع می شود. ISO 9001 می تواند توسط هر نوع سازمانی صرف نظر از اندازه آن استفاده شود. هدف بهبود عملیات تجاری با اطمینان از اینکه مشتریان به طور مداوم محصولات و خدمات با کیفیت بالا را دریافت می کنند است.

 

ISO 14001 ابزاری را برای سازمان ها فراهم می کند تا عملکرد زیست محیطی خود را در عین رعایت هر قانون قابل اجرا بهبود بخشند. نوین سرت به شرکت ها کمک می کند تا خطرات موجود و بالقوه را با ثبت و گزارش ممیزی های زیست محیطی و حوادث در هر مکان و زمان شناسایی، تجزیه و تحلیل، نظارت و کاهش دهند. درست مانند ISO 9001، 14001 جدید نیز بر تأثیر بر عملکرد اقتصادی و شهرت، مدیریت ریسک عملیاتی و همچنین نتایج زیست محیطی، ایمنی و اجتماعی تمرکز دارد.

انواع گواهی آموزشی HSE

OHSAS 18001 یا ISO 45001، یک استاندارد جدید ایمنی و بهداشت محیط کار، ابزاری است که به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا سیستم‌های مدیریت ایمنی و بهداشت کار را به طور موثر با کار خود تطبیق دهند. این همچنین به شرکت‌ها کمک می‌کند تا گزارش‌های الکترونیکی و ثبت رویدادهای OSHA را خودکار کنند.

سیاست HSE چیست؟

رشد و پایداری به رضایت مشتری و کیفیت عملکرد اقتصادی آن بستگی دارد. کسب و کارها به یک خط مشی HSE نیاز دارند که بتواند به آنها در بهبود ایمنی و روحیه کارکنان کمک کند و باید شامل اجزای زیر باشد:

  • مشارکت و توانمندسازی کارکنان در تمامی سطوح سازمانی
  • نظارت بر اعتماد مشتریان و انطباق تامین کنندگان
  • قوانین، مقررات، استانداردها و سایر الزامات انطباق
  • تحلیل ریسک و پیشگیری از خطر
  • بهبود مستمر در عملکرد، کاهش هزینه و کیفیت زندگی کاری

جمع بندی

گواهی آموزشی HSE

در یک محیط کار خوب، فضاهای کاری و روش های کار و تولید به گونه ای طراحی و اجرا شده است که کارگران بتوانند با خیال راحت کار کنند و حرکت کنند. کارگران با خطرات مربوط به مواد اولیه مورد استفاده در کار و مواد تولید شده در فرآیندهای کاری آشنا هستند و نحوه کنترل آنها را آموزش دیده اند. ماشین آلات و ابزار مورد استفاده در کار با هدف آنها مطابقت دارد. هنگام برنامه ریزی و مقیاس بندی کار، پیش شرط های جسمی و روحی کارکنان در نظر گرفته می شود.

HSE مخفف عبارت  Health, Safety, Environmentاست. سیستم مدیریت HSE ابزاری است با هدف کیفیت، سلامت و ایمنی شغلی و محیط زیست برای جلوگیری یا کاهش خسارات انسانی و اقتصادی ناشی از حوادث، مواجهه‌های نامطلوب شغلی و رویدادهای محیطی. هدف سیستم مدیریت HSE اطمینان از رعایت قوانین و مقررات مربوطه در زمینه بهداشت و ایمنی شغلی و محیط زیست است.

گواهی نامه

به بیانی دیگر هدف مدیریت HSE جلوگیری از بیماری و صدمات با کاهش خطر دعاوی غیرضروری قابل ثبت و بالقوه با درجاتی از یکپارچگی و نظام‌بندی شیوه‌های مدیریت ایمنی و بهداشت است. سیستم مدیریت HSE کارکنان را آموزش می‌دهد، رویه‌های ارزیابی ریسک را یکپارچه می‌کند، و فرآیندهای گزارش‌دهی حوادث بهداشت و ایمنی را تعیین می‌کند.

نوین سرت در صدورHSE  یک راه حل منعطف و قوی محسوب می شود که از کارمندان، مشتریان و کسب و کار شما در برابر اتفاقات آینده محافظت می کند، علل ریشه ای را آشکار می کند و از طریق اقدامات اصلاحی از تکرار حوادث جلوگیری می کند. نوین سرت با اعلان‌ها و گردش‌های کاری خودکار مبتنی بر نقش، به افراد مناسب در زمان مناسب هشدار می‌دهد تا اطمینان حاصل کنند که شما به طور مؤثر و کارآمد فرآیند حادثه خود را از ابتدا تا انتها مدیریت می‌کنید.

مطالعه مطالب زیر برای شما مفید خواهد بود :
روش گواهینامه ایزو معتبر
اخذ گواهینامه CE معتبر
انواع گواهینامه HSE معتبر
مدلهای گواهینامه آموزشی معتبر
مشاوره رایگان گواهینامه

One Response

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شماره تماس مرجع اصلی صدور گواهینامه ایزو

ایزو ومقالات مفید

گفتگوی آنلاین
Send via WhatsApp