مرکز نوین سرت ارائه دهنده انواع گواهینامه ایزو ، CE، HSE

دریافت گواهی HSE

4.9/5 - (154 امتیاز)

دریافت گواهی نامه HSE

دریافت گواهی HSE مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) رشته گسترده ای می باشد که بر محافظت از کارکنان، مردم و محیط زیست در برابر آسیب در طول پروژه ها تمرکز دارد. گواهینامه های زیادی در این زمینه وجود دارد تا به متخصصان کمک کند دانش و آموزش خود را گسترش دهند. یادگیری در مورد این گواهینامه ها می تواند به شما در پیشرفت شغلی و کسب صلاحیت های بیشتر برای اخذ گواهینامه HSE کمک کند. در این مقاله، ما توضیح می‌دهیم که گواهینامه‌های ایمنی (HSE) چیست و داشتن آن چه کمکی به شما می کند. بنابراین تا انتهای مطلب با نوین سرت همراه باشید

گواهینامه HSE چیست؟

گواهینامه های HSE آموزش روش ها، فرآیندها و مقررات ایمنی را ارائه می دهد و می تواند به عنوان مجوزی برای متخصصان در این زمینه باشد. مدیران و کارمندان می توانند این گواهینامه ها را برای افزایش اعتبار خود برای کمک به تضمین ایمنی و رفاه در یک محیط کار دریافت کنند. این گواهینامه ها در مورد موضوعاتی مانند کاهش آسیب یا بیماری، بهبود بهره وری کارکنان، افزایش انطباق با مقررات و کاهش بار اقتصادی شرکت شما آموزش می دهند.

درخواست برای اخذ گواهینامه HSE به سازمان کمک می کند تا از مزایای استاندارد ISO 14001 و ISO 45001 بهره مند شود. ترکیبی از هر دو استاندارد به سازمان کمک می کند تا الزامات هر دو استاندارد را برآورده کند. دریافت گواهی HSE  در سراسر جهان پذیرفته شده است زیرا جنبه های بیشتری از بهداشت، ایمنی و محیط زیست را در بر می گیرد تا سایرین. بنابراین، آن را ترجیح می دهد که تقریبا در همه کشورها قابل قبول است و شما را در این زمینه بالا می برد.

گواهینامه HSE

گواهینامه HSE شما به عنوان مجوز شما به عنوان یک متخصص بهداشت و ایمنی عمل می کند. سلامت و ایمنی بدون شک یکی از پردرآمدترین مشاغل در حال حاضر است، اما شما باید گواهینامه های مربوطه را به دست آورید که به شما نسبت به سایر رقبا برای فرصت های محدود اما رقابتی موجود برتری دهد.

گواهی نامه های HSE می تواند برای بسیاری از صنایع اعمال شود و دوره هایی وجود دارد که می توانید بسته به شغل یا زمینه کاری خود بگذرانید. دریافت گواهی HSE ایمنی محل کار می تواند شهرت یک شرکت را افزایش دهد، که می تواند به تصویر برند مثبت و رضایت بالای کارکنان منجر شود، بنابراین اخذ گواهینامه ایمنی می تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد که در ادامه به صورت کلی برا شما فهرست کردیم.

مزایای اخذ گواهینامه HSE

رعایت HSE مشارکت بهتر کارکنان، مدیران و ایمنی محیطی را تضمین می کند. این گواهی مزایای بسیاری را هم برای افراد و هم برای سازمان شما دارد که عبارتند از:

برای سازمان

  • آموزش حرفه ای بهداشت و ایمنی به شما کمک می کند تا یک رابطه مثبت و سالم در سازمان ایجاد کنید
  • غیبت کارکنان را که بالقوه ناشی از صدمات شغلی است، کاهش می دهد
  • روابط سالم با سرمایه گذاران، مشتریان و کارمندان ایجاد می کند
  • بهره وری کار را در میان کارکنان شما افزایش می دهد
  • این به شما کمک می کند از جنگ های حقوقی گران قیمت اجتناب کنید
  • کاهش حق بیمه گران قیمت، پرداخت غرامت، و پرداخت های جبرانی و غیره
  • افزایش شهرت سازمان

  • افزایش انطباق با مقررات
  • کاهش بار اقتصادی

دریافت گواهی HSE برای افراد 

  • فرصت های شغلی بهتر از افراد آموزش ندیده
  • مهارت های شما را در زمینه ایمنی و سلامت شغلی تقویت می کند
  • تضمین زندگی کاری ایمن و سالم
  • مهارت ها و توانایی های شما را برای مقابله با شرایط اضطراری غیرمنتظره بهبود می بخشد
  • برای مقابله با موقعیت های خطرناک شجاعت ایجاد کنید
  • گواهی نامه HSE بهره وری کار شما را افزایش می دهد
  • همچنین شما را برای مشاغل با حقوق بالا قابل فروش تر می کند
  • شما را برای مشاغل با حقوق بالا قابل فروش تر می کند

همانطور که می بینید گواهی HSE برای هر سازمان یا هر فردی مزایای بی شماری دارد. وقت آن رسیده است که گواهینامه خود را همین حالا از نوین سرت بخواهید تا از مزایای دو گواهینامه ترکیب شده در یک گواهینامه بهره مند شوید. اگر از کار در اطراف افراد قدردانی می کنید،

با تغییر نیازهای محیطی سازمان از چالشی که هر روز محیط با آن مواجه است لذت ببرید. سپس گواهی HSE برای شما توصیه می شود زیرا به سازمان های مختلف در رعایت استانداردهای محل کار و حفاظت عمومی کمک می کند.

ممیزی برای اخذ گواهی نامه HSE

ممیزی منظم سلامت و ایمنی به طور گسترده ای به عنوان بهترین روش برای تمامی انواع مختلف سازمان ها شناخته شده است. ممیزی‌ها بسیار بیشتر از یک تمرین یا اقدام دفاعی هستند، بلکه می‌توانند مزایای مثبتی برای کسب‌وکارها به همراه داشته باشند.

در درجه اول، ممیزی شما را قادر می سازد تا از کارمندان، مشتریان و بازدیدکنندگان در برابر آسیب محافظت کنید. اما، در نهایت، یک حسابرسی حرفه ای نیز می تواند از موجودیت شرکت محافظت کند. این امر به این دلیل است که یک حادثه جدی می تواند منجر به پیگرد قانونی، آسیب شدید به شهرت و مجازات های مالی شود.

چرا باید ممیزی ایمنی و بهداشت داشته باشیم؟

هیچ سازمانی از نظر قانونی موظف به انجام ممیزی رعایت بهداشت و ایمنی نیست. با این وجود، شرکت‌ها در هر نوع و اندازه، حسابرسی منظم را ضروری می‌دانند، با دریافت گواهی HSE.

دلایلی که چرا باید یک ممیزی بهداشت و ایمنی انجام دهید؟

ممیزی های بهداشت و ایمنی بسیار بیشتر از آنچه اشتباه است را نشان می دهد. آنها همچنین موفقیت‌ها را برجسته می‌کنند و کارفرمایان را قادر می‌سازند تا افرادی را که به درستی آن را انجام می‌دهند تحسین کنند.

راه اندازی یک سیستم ممیزی ایمنی فقط از کارکنان و مشتریان در برابر آسیب و بیماری محافظت نمی کند. با نشان دادن اینکه کارفرما در مورد رفاه آنها جدی است، به کارکنان انگیزه می دهد.

ایمنی

ممیزی ایمنی که به درستی انجام شود می تواند از دارایی های یک شرکت محافظت کند. یک حادثه جدی بهداشتی و ایمنی می تواند منجر به تبلیغات نامطلوب شود که به تجارت آسیب می رساند.

هنگامی که اداره بهداشت و ایمنی (HSE) برای نقض بهداشت و ایمنی پیگرد قانونی می کند، آنها همیشه به مواردی اشاره می کنند که ممیزی برجسته می کرد. پیگرد قانونی می تواند منجر به جریمه های هنگفت و هزینه های قانونی و حتی زندان شود.

هر کارفرما از نظر قانونی موظف است یک خط مشی بهداشتی و ایمنی را در نظر بگیرد. اگر پنج کارمند یا بیشتر وجود دارد، باید به صورت کتبی عنوان شود. دریافت گواهی HSE ،بدون حسابرسی، غیرممکن است که مطمئن شوید که خط مشی شما برای هدف مناسب است. بنابراین، علاوه بر یک خط مشی ایمنی و بهداشت، به یک خط مشی ممیزی ایمنی نیز نیاز دارید.

صدور گواهینامه ایمنی و بهداشت الزامی نمی باشد بلکه داوطلبانه است با این حال، این گواهی نامه ایمنی می تواند سازمان شما را قوی‌تر ‌کند تا قوانینی را در بخش های مختلف اتنظیم و اجرا کند تا از سلامت و ایمنی محیط زیست، نیروی کار و سازمان شما محافظت ‌کند. برای رقابتی شدن در بازار، باید پیش قدم شوید و کفش های خود را در جایگاه مشتری و سرمایه گذاران قرار دهید تا با ایده های موفقیت آنها کنار بیایید و نیازهای آنها را برای برآورده کردن نیازهای خود برآورده کنید. به عنوان پیش نیاز برای اخذ گواهی HSE نیاز به پیروی از کلیه الزامات انطباق استانداردهای ISO 14001 و ISO 45001 برای رشد آتی در دراز مدت است.

10 گواهینامه برتر HSE

گواهینامه های ایمنی بهداشت و محیط زیست (HSE) در سطوح مختلفی هستند. در واقع، گواهی HSE مربوط به هر صنعتی است و کارفرمایان را ملزم به تکمیل گواهینامه می کند.

دوره های پایه HSE

در ابتدا به دوره آموزشی عمومی HSE که شامل دو سطح اول می باشد توجه کنید. پس از آن، می توانید یک دوره پیشرفته را تکمیل کنید. اگر می خواهید در هر صنعتی شغل پیدا کنید، تمام سه سطح اول برای گذراندن اجباری است.

برای مثال، اگر در یک تجارت خاص، مانند حمل و نقل دریایی، تخصص دارید، باید آموزش های اضافی را نیز بگذرانید. بنابراین، دریانوردان باید دوره آموزشی ایمنی پایه اجباری (STCW) را بگذرانند.

برای کسانی که به دنبال ایمنی حرفه ای هستند، گواهی نبوش، دیپلم نفت و گاز نبوش، ایمن کار IOSH، مدیریت ایمن IOSH یا دوره های OSHA وجود دارد.

  • گواهی نامه بهداشت و ایمنی سطح 1
  • گواهینامه بهداشت و ایمنی سطح 2
  • گواهینامه های بهداشت و ایمنی سطح 3
  • مزایای گواهینامه سلامت و ایمنی پیشرفته
  • روش اخذگواهینامه پیشگیری از ضرر
  • مدل گواهی عمومی بین المللی NEBOSH (IGC)
  • انواع گواهی ملی NEBOSH
  • روشهای گواهی ساخت و ساز NEBOSH
  • گواهی نفت و گاز NEBOSH
  • دیپلم NEBOSH
  • IOSH مدیریت ایمن گواهی
  • گواهی کار ایمن IOSH
  • گواهینامه ممیز سرب OHSAS 18001/ISO 45001 ایمنی و بهداشت شغلی.
  • گواهی کارشناس ایمنی (CSP).
  • گواهی مدیر ایمنی و سلامت (CSHM) و غیره

 

اخذ گواهینامه بهداشت و ایمنی سطح 1

این دوره برای کارکنان در تمامی محیط های کاری از جمله افرادی که در بخش های تولیدی، ادارات، خرده فروشی، آموزش، انبارها، ساخت و سازها و کارخانه ها کار می کنند طراحی شده است. این به ویژه برای کارگران جدید که ملزم به گذراندن دوره های آموزشی القایی ایمنی و بهداشت در شروع کار هستند مفید است.

این دوره به گونه ای طراحی شده است که کاندیداها را با مهارت ها، اصول و شیوه های ایمنی در محل کار آشنا کند. این سطح نقطه شروعی را فراهم می کند که از آن می توان آموزش دقیق تر در سطح 2 را دنبال کرد. این سطح برای افراد مبتدی و همه افراد در محیط کار مناسب است.

 

روش گواهینامه بهداشت و ایمنی سطح 2

این دوره آموزشی سطح 2 برای کارگران با تمام توانایی ها مناسب است و به عنوان یک دوره سطح “پایه” در نظر گرفته شده است که برای حفظ دانش بهداشت و ایمنی فراگیران طراحی شده است.

این به ویژه برای کمک به بهبود فرهنگ محیط کار با قادر ساختن یادگیرندگان به درک اصول اساسی ارزیابی ریسک طراحی شده است. این دوره برای هر کسی که در یک محیط کار است مناسب است زیرا آگاهی فراگیران را از مفهوم ارزیابی ریسک بالا می برد.

 

استاندارد گواهینامه بهداشت و ایمنی سطح 3

این دوره سطح 3 بهداشت و ایمنی در محیط کار برای همه کارفرمایان، مدیران و/یا سرپرستانی که مسئولیت ارائه استانداردهای بالای بهداشت و ایمنی در محیط کار را دارند مناسب است. این شامل کسانی می شود که مسئولیت آموزش کارکنان، حفظ استانداردها و اجرای فرهنگ سلامت و ایمنی مثبت در کار را دارند.

 

گواهی نامه سلامت و ایمنی پیشرفته

گواهینامه ایمنی و سلامت پیشرفته برای افرادی طراحی شده است که به دنبال ورود به حوزه ایمنی و بهداشت شغلی هستند و گواهی حرفه ای برای آنها به پیشرفت شغلی و به رسمیت شناختن حرفه ای کمک می کند.

 

گواهی عمومی بین المللی NEBOSH

این محبوب‌ترین مدرک بین‌المللی بهداشت و ایمنی است که برای هر کسی که می‌خواهد شغلی موفق در سلامت و ایمنی داشته باشد ضروری است.

گواهینامه بین المللی NEBOSH بر نقش متخصصان سلامت و ایمنی در زندگی واقعی تمرکز دارد. این به خطرات واقعی و روزمره ای که مردم با آن مواجه می شوند و نحوه مدیریت آنها برای کمک به محافظت از مردم و سود نگاه می کند.

 

گواهی ساخت و ساز NEBOSH

این گواهینامه برای افرادی که در ساخت و ساز، مهندسی عمران، تاسیسات، تاسیسات، پخش، مدیریت املاک و غیره کار می کنند طراحی شده است. به ویژه برای مدیران، ناظران، طراحان اصلی و پیمانکاران اصلی که به سطح مناسبی از مهارت ها و دانش لازم برای انجام مسئولیت های ایمنی و بهداشتی خود نیاز دارند، مناسب است.

 

گواهی نفت و گاز NEBOSH

این مدرک برای کسانی است که در صنایع نفت و گاز (یا مرتبط) کار می کنند، که نیاز به درک درستی از اصول بهداشت و ایمنی عملیاتی دارند که در حوزه تخصصی آنها اعمال می شود.

 

برای برخی، گواهینامه بین المللی نفت و گاز می تواند گام مهمی در جهت ایجاد یک حرفه حرفه ای مادام العمر در بهداشت و ایمنی شغلی باشد. برخی از افرادی که گواهینامه بین المللی نفت و گاز خود را می گیرند به یکی از مدارک سطح دیپلم ما پیشرفت می کنند.

 

IOSH مدیریت ایمن گواهی

IOSH Managing Safely یک گواهی بهداشتی و ایمنی مدیریت ریسک برای کارکنان است. این سازمان ها را قادر می سازد تا تعهد خود را به استانداردهای ایمنی و بهداشت بر اساس بهترین روش های بین المللی که برای شهرت سازمان ها مهم است نشان دهند.

گواهی کار ایمن IOSH

IOSH Working Safely یک گواهی بهداشتی و ایمنی مدیریت ریسک برای کارمندان است. افرادی را که به عنوان بخشی از یک تیم کار می کنند، قادر می سازد تا مسئولیت های خود را برای سلامت و ایمنی در محل کار انجام دهند.

نحوه اخذ گواهی نامه HSE از نوین سرت

برای دریافت گواهینامه HSE بایستی مراحل زیر را طی کنید:

قدم اول:

در قدم اول سازمان های خواستار گواهی ایمنی بهداشت (دریافت گواهی HSE) با مرکز مشاوره و صدور گواهی نامه نوین سرت تماس گرفته و راهنمایی های لازم را پیش از ثبت نهایی درخواست اخذ گواهی ایمنی و بهداشت را از کارشناسان مجرب نوین سرت دریافت خواهد کرد و یا درخواست مشاوره حضوری و تعیین وقت را لحاظ می کند. در جلسه مشاوره بایستی سازمان درخواست کننده از نحوه اجرای استاندارد  HSE،  زمان اجرای استاندارد HSE، هزینه اجر ای این استاندارد، و نام CB (کمپانی صادرکننده گواهینامه  HSE ) و اعتبار CB اطلاعات لازم را کسب کند.

قدم دوم:

در  این مرحله بایستی سازمان درخواست کننده استاندارد HSE فرم مخصوص دریافت خدمات پیاده سازی HSE را تکمیل نماید (این فرم شامل نام  سازمان درخواست کننده، حیطه فعالیت این سازمان ، نام مدیریت سازمان و آدرس دفتر مرکزی و یا کارخانه می باشد).

قدم سوم:

پس از ارسال فرم از طرف شرکت درخواست کننده و تائید آن توسط شرکت مشاوره دهنده استاندارد HSE میبایست قرارداد و فاکتور برای سازمان درخواست کننده ارسال شود .

قدم چهارم:

بعداز امضای قرارداد فی مابین و فاکتور با هماهنگی قبلی مشاورین جهت اجرای سیستم مدیریت بهداشت ، ایمنی و محیط زیست یا HSE در مجموعه متقاضی حاضر میشوند. مشاور HSE بایستی بندهای این گواهی را در سازمان اجرایی و بعد از آن خط مشی استاندارد   HSEرا تهیه و تدوین نمایند.

مشاورین HSE

باید تمامی فرایندها و ساختار سازمان را بررسی کرده و در صورت نیاز اطلاحات لازم را انجام دهند.

مشاور باید با کمک مدیریت سازمان درخواست کننده شرح وظایف کارکنان را مشخص نموده و در صورت نیاز به برگزاری دوره های آموزشی HSE برای کارکنان سازمان هماهنگیهای لازم صورت گیرد.

مشاور استاندارد Hse بایستی مستندسازی سازمان را انجام دهد و آن را برای انجام ممیزی توسط سرممیزان شرکت های گواهی دهنده ایزو اماده نماید.

قدم پنجم:

بعد از انجام ممیزی نهایی توسط ممیزین نوین سرت و موفقیت سازمان درخواست کننده در این ممیزی اقدامات لازم برای ثبت و صدور گواهینامه HSE توسط مرکز مشاوره و صدور گواهی نامه ایزو نوین سرت انجام  میگیرد.

شرکت نوین سرت به عنوان یکی از معتبرترین مراجع بین المللی صدور ایزو جهت پیاده سازی استانداردها و نهایتا اخذ گواهینامه HSE در خدمت تمامی شرکت ها و سازمان ها می باشد

جمع بندی

اخذ گواهینامه HSE یک راه عالی برای تقویت مهارت های خود در یک زمینه خاص و حرفه کاری شما می باشد. افرادی که دارای گواهینامه هستند معمولاً فرصت های حرفه ای بیشتری دارند و حقوق بیشتری دریافت می کنند. اخذ گواهی نامه HSE به شما کمک کند کار خود را به طور موثرتر انجام دهید و در حرفه خود برتری داشته باشید.

مطالعه مطالب زیر برای شما مفید خواهد بود :
روش گواهینامه ایزو معتبر
اخذ گواهینامه CE معتبر
انواع گواهینامه HSE معتبر
مدلهای گواهینامه آموزشی معتبر
مشاوره رایگان گواهینامه

نوین سرت در صدور گواهی نامه HSE  یک راه حل منعطف و قوی محسوب می شود که از کارمندان، مشتریان و کسب و کار شما در برابر اتفاقات آینده محافظت می کند، علل ریشه ای را آشکار می کند و از طریق اقدامات اصلاحی از تکرار حوادث جلوگیری می کند. نوین سرت با اعلان‌ها و گردش‌های کاری خودکار مبتنی بر نقش، به افراد مناسب در زمان مناسب هشدار می‌دهد تا اطمینان حاصل کنند که شما به طور مؤثر و کارآمد فرآیند حادثه خود را از ابتدا تا انتها مدیریت می‌کنید.

 

One Response

  1. برای گرفتن گواهینامه HSE چه هزینه ای باید کرد و شما چه دوره های ایمنی برگزار میکنید ؟ در نهایت مدرک پایان دوره می دهید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شماره تماس مرجع اصلی صدور گواهینامه ایزو

ایزو ومقالات مفید

گفتگوی آنلاین
Send via WhatsApp