مرکز نوین سرت ارائه دهنده انواع گواهینامه ایزو ، CE، HSE

اخذ گواهی CE

4.9/5 - (163 امتیاز)

اخذ گواهی CE

مفتخریم اعلام کنیم اخذ گواهی CE  اورجینال اروپا توسط مرکز مشاوره و اطلاع رسانی نوین سرت انجام می شود.

علامت CE می تواند گیج کننده، پرهزینه، پیچیده باشد و می تواند زمان گرانبهای یک شرکت را به خود اختصاص دهد.

این کاغذ سفید، تولید شده توسط خدمات کمیسیون تجارت ، یک آغازگر برای گواهینامه CE است.

شش مرحله این کاغذ سفید بینش را در مورد علامت گذاری CE از سوی کارشناسان و کمیسران تجاری و همچنین منابع کلیدی اتحادیه اروپا گرد هم می آورد.

خدمات کمیسیون تجارت به شرکت ها کمک می کند تا در پیچیدگی های بازارهای بین المللی حرکت کنند. ما به شرکت های اروپایی بینش روی زمین و شبکه بی نظیری از مخاطبین را در بیش از 150 شهر در سراسر جهان ارائه می دهیم.

به tradecommissioner.gc.ca مراجعه کنید

علامت CE چیست؟

علامت CE (بالا) نمادی است که یک تولید کننده به یک محصول می چسباند تا بتواند در اروپا فروخته شود. این علامت برای محصولاتی که تحت یکی از 24 دستورالعمل اروپایی قرار دارند اجباری است. علامت CE به این معنی است که سازنده مسئولیت انطباق یک محصول با کلیه الزامات بهداشتی، ایمنی، عملکرد و محیط زیست اروپا را بر عهده می گیرد. CE مخفف “Conformité Européenne” و فرانسوی به معنای انطباق اروپایی است.

این علامت در تمامی 27 کشور عضو اتحادیه اروپا و همچنین ایسلند، نروژ و لیختن اشتاین ضروری است. سوئیس علامت CE را برای برخی از محصولات می پذیرد و ترکیه در واقع نیاز دارد که بسیاری از محصولات دارای علامت CE باشند.

تعریف سازنده:

شخص حقیقی یا حقوقی که مسئولیت طراحی، ساخت، بسته بندی و برچسب گذاری یک دستگاه را قبل از عرضه به نام خود به بازار بر عهده دارد.

نتیجه نهایی: علامت گذاری CE دسترسی به بازاری با بیش از 500 میلیون مصرف کننده را فراهم می کند.

CE مانند سایر علائم گواهی نیست.

برای مثال، علامت‌های انجمن استانداردهای اروپایی تنها زمانی می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند که آن سازمان‌ها تشخیص داده باشند که یک محصول با استانداردهای قابل اجرا مطابقت دارد. سازمان های اروپایی مجوز استفاده از علامت CE را نمی دهند زیرا این علامت متعلق به هیچ ارگان خاصی نیست.سازنده مسئول استفاده صحیح از آن است.

میتوان گفت سازنده، چه در داخل یا خارج از اتحادیه اروپا مستقر باشد، در نهایت مسئول الصاق علامت CE و همچنین مسئول استفاده صحیح از آن است. سازنده مستقر در خارج از اتحادیه اروپا می تواند نماینده مجاز مستقر در اتحادیه اروپا را به نمایندگی از او منصوب کند. علامت CE چیزی بیش از  یک نماد به یک محصول است.

شش مرحله بعدی را دنبال کنید تا در مورد فرآیند علامت گذاری CE بیاموزید.

مرحله 1

دستورالعمل(های) CE مربوط به محصول شما را پیدا کنید.

چگونه متوجه می شوید که محصول شما به نشان CE نیاز دارد؟ اولین قدم این است که ببینید آیا محصول شما تحت یک یا چند دستورالعمل 24 CE زیر پوشش داده شده است یا خیر. اگر محصول شما تحت هر یک از این دستورالعمل ها قرار می گیرد، باید دارای علامت CE باشد.

برای جزئیات بیشتر و به روز رسانی به وب سایت های کمیسیون اروپا مراجعه کنید.

بخشنامه چیست؟

دستورالعمل یک قانون قانونی اتحادیه اروپا است که کشورهای عضو را ملزم می کند قوانین ملی خود را برای دستیابی به یک نتیجه خاص که با قوانین اتحادیه اروپا در این زمینه هماهنگ است، تطبیق دهند.

به عنوان مثال، دستورالعمل اتحادیه اروپا برای محصولاتی که تحت دسته سازگاری الکترومغناطیسی قرار می‌گیرند (دستورالعمل شماره 2004/108/EC) از کشورهای عضو می‌خواهد اطمینان حاصل کنند که دستگاه‌های الکتریکی که تحت این دسته قرار می‌گیرند الزامات خاصی را برآورده می‌کنند:

دستورالعمل EMC ابتدا انتشارات الکترومغناطیسی تجهیزات را محدود می کند تا اطمینان حاصل شود که در صورت استفاده به عنوان مورد نظر، چنین تجهیزاتی باعث ایجاد اختلال در رادیو و مخابرات و همچنین سایر تجهیزات نمی شود. این دستورالعمل همچنین مصونیت چنین تجهیزاتی در برابر تداخل را کنترل می کند و به دنبال این است که اطمینان حاصل شود که این تجهیزات در هنگام استفاده به عنوان مورد نظر توسط انتشارات رادیویی مختل نمی شوند.

– کمیسیون اروپایی

برای این کار:

تعیین اینکه آیا محصول شما تحت یک یا چند دستورالعمل قرار می گیرد می تواند دشوار باشد. به عنوان مثال، اگر ماشین‌های بسته‌بندی الکترونیکی را با تسمه نقاله تولید می‌کنید، دستورالعمل‌های متعددی بر شما تأثیر خواهد گذاشت. اگر می‌خواهید بدانید کدام دستورالعمل‌ها اعمال می‌شوند، باید هر یک از 24 دستورالعمل را طی کنید (پوشش محصول گاهی اوقات در یک ضمیمه یافت می‌شود). هیچ ابزار مرجع یا پایگاه داده ای وجود ندارد که فهرستی از دستورالعمل هایی که ممکن است برای محصولات خاص قابل اجرا باشد وجود ندارد. یک کمیسیونر تجارت می تواند به شما در حل این پیچیدگی ها کمک کند.

گام بعدی.

هنگامی که متوجه شدید که آیا محصول شما تحت یک یا چند دستورالعمل قرار می گیرد، وقت آن است که ارزیابی کنید که آیا محصول شما با دستورالعمل(های) قابل اجرا مطابقت دارد و اگر نه، چگونه به انطباق دست خواهید یافت.

گام 2

الزامات ضروری محصول خود را بشناسید

هر دستورالعملی به جزئیات آنچه اتحادیه اروپا از نظر قانونی برای مطابقت محصول شما نیاز دارد، توضیح می دهد. اینها به طور رسمی در دستورالعمل به عنوان “الزامات اساسی” است. این الزامات ماهیت بسیار کلی دارند. دستورالعمل ها نحوه طراحی یک محصول را به گونه ای که الزامات اساسی را برآورده کند، توضیح نمی دهند.

استانداردهای هماهنگ

کمیسیون اروپا اغلب به سازمان های اروپایی (CEN، CENELEC و ETSI) دستوراتی را برای توسعه استانداردهایی که با الزامات اساسی دستورالعمل ها هماهنگ هستند، ارائه می دهد. برای مشاهده اینکه آیا یک استاندارد هماهنگ برای محصول شما وجود دارد، به www.newapproach.org، وب سایت رسمی کمیسیون اروپا مراجعه کنید. محصولی که مطابق با استانداردهای هماهنگ باشد، مطابق با الزامات اساسی دستورالعمل های قابل اجرا در نظر است. برای اطلاع از محتوا و در دسترس بودن این استانداردهای هماهنگ، با سازمان های زیر تماس بگیرید:

 

CEN (کمیته اروپایی استانداردسازی)

CENELEC (کمیته اروپایی استانداردسازی الکتروتکنیکی)

ETSI (موسسه استانداردهای مخابراتی اروپا)

سایر استانداردها

در بسیاری از موارد، تولیدکنندگان ممکن است برای نشان و انطباق با الزامات ضروری در دستورالعمل ها، به استانداردهایی غیر از استانداردهای هماهنگ تکیه کنند. یکی از استثناهای قابل توجه این قانون، مقررات محصولات ساختمانی است (به زودی جایگزین دستورالعمل محصولات ساختمانی می شود) که استفاده از استانداردهای هماهنگ را اجباری می کند.

دستورالعمل های کمیسیون اروپا اخذ گواهی CE

کمیسیون اروپا اغلب دستورالعمل های مفصلی در مورد اعمال دستورالعمل های خاص، از جمله جزئیات در مورد تفسیر الزامات اساسی دستورالعمل ارائه می دهد. در حالی که این دستورالعمل ها ارزش قانونی ندارند (فقط متن رسمی دستورالعمل دارای ارزش است)، اغلب با مشورت مقامات کشورهای عضو که دستورالعمل ها را اجرا می کنند، نوشته می شوند.

برای این کار:

یک استاندارد هماهنگ می تواندچندین هزار یورو هزینه داشته باشد. اینها ممکن است گران باشند اما ارزش سرمایه گذاری را دارند. در حالی که یک تولید کننده برای برآورده کردن الزامات اساسی دستورالعمل نیازی به خرید این اسناد ندارد، مقامات اروپایی اغلب از آنها برای تعیین اینکه آیا یک محصول الزامات ضروری را برآورده می کند استفاده می کنند. کار بر روی یک سند می تواند به شما کمک کند تا از اختلافات فنی احتمالی در مورد اینکه آیا محصول شما الزامات اساسی دستورالعمل را برآورده می کند، جلوگیری کنید. باز هم، الزامات ضروری اغلب مبهم هستند – فضای زیادی برای تفسیر فنی باقی می‌گذارند.

اخذ گواهی CE

One Response

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شماره تماس مرجع اصلی صدور گواهینامه ایزو

ایزو ومقالات مفید

گفتگوی آنلاین
Send via WhatsApp