مشاوره ایزو
در خصوص نیاز موسسات و سازمانها به مشاوران و کارشناسان سیستمهای مدیریت ISO، که میتوان اشاره کرد که اگرچه فدراسیون جهانی ایزو ،الزامات خود را برای هر استانداردی منتشرنموده است اما این الزامات مانند یک کتاب قانون هستند ، که سازمانهای مختلف برای استفاده درست و بهینه از این قوانین نیازمندمشاوران هستند که علاوه بر آشنایی با این الزامات ، از قوانین و مقررات جانبی که مورد نیاز استقرار ،مدلهای پیادهسازی هر یک از بندهای استاندارد و تکنیکهای تحلیلی به خوبی اطلاع داشته باشند. به زبان ساده میتوان گفته که استقراراین استاندارهای به سه فاز شناخت ،مستندسازی و سابقه سازی تقسیم میشوند.
مشاوره ایزو(ISO) و نحوه استقرار آن شامل سه فاز اصلی است که در ادامه به ان اشاره خواهیم کرد:
فاز اول: شناخت ایزو
در این فاز مشاوران موظفند تا وضعیت و شرایط کنونی سازمان را با الزامات استاندارد مورد در خواست ،جستجو و گزارش میزان تطابق موسسه با نیازهای مشتریان را ارزیابی نمایند و در نهایت ،اولویتهای طراحی سیستم و مشکلات و معضلات موجود را به کارفرما ارئه نمایند.
در بسیاری از موسسات بصورت ویژه در مجموعه هایی که قدرت تولید دارند ،بخشی از الزامات استاندارد به صورت روتین رعایت میشود اما کاربران و پرسنل کاری با توجه به عموم آگاهی از این استانداردها به این امرمهم واقف نیستند، بنابراین فازشناخت برای داشتن یک برنامه منظم، منسجم و دقیق حائز اهمیت میباشد. مهمترین نکته از فاز شناخت و شناشایی فرآیندهای سازمانی میباشد.
مشاوره ایزو(ISO) ونحوه استقرارآن شامل سه فاز اصلی است.
فاز دوم: مستندسازی
این فاز معمولا به دوبخش عمومی وفنی تقسیم میشوند. دربخش عمومی، مشاوران موظفند تاالزاماتی کبرای استقرار خود تیمها نیاز دارند راایجاد کنندکاین الزامات شامل مستنداتی میباشدکه عبارتنداز:
،خط مشی،روش کنترل مستندات ومواجهات،روشهای اقدام پیشگیرانه،روش اقدام اصلاحی،روش کنترل سوابق،روش ممیزی داخلی،روش تعیین اهداف وبرنامهای سازمان،روش برگزاری جلسات بازنگری مدیریت،روش جمعآوری دادههاتحلیل اطلاعات بصورت نظامند.دربخش فنی مشاوران ،علاوه بردانش فنی خود نیازمندهمراهی وپشتوانه کامل موسسه میباشد چون دراین بخش مستندات تخصصی سازمان تهیه میشودکشامل:روش های تولید، طراحی وبرنامه ریزی سازمانی،روشهای کنترل کیفیت ازمواد اولیه محصول نهایی،روشهای نگهداری وانبارداری،روشهای خرید،روشهای فروش وارائه خدمات بمشتریان،روشهای مدیریت منابع انسانی ومدیریت دانش،روشهای ارتباط بامشتریان،روشهای پشتیبانی محصولات وخدمات،روشهای ردیابی محصول،البته الزامات عمومی بتناسب استاندارد موردنیازسازمانها قابل تغییر میباشندوبنابسلیقه ونیازموسسه متقاضی متفاوت است.موسسات وسازمانهایی کمتقاضی مشاوره ایزو هستند ،باید توجه داشته باشند کفاز مستندات سازی ازاین جهت حائزاهمیت است کهرآنچه درمرحله مستندسازی تهیه وتدوین میگردد ،معیارخواهد بودوپس ازاتمام مستندسازی ،کلیه فرآیندها موظفند تافعالیتهای خودرابراساس روشهای تدوین شده انجام دهند.
فاز سوم: سابقه سازی
دراین فاز ازمشاوران ایزو ،صاحبان کسب وکار لازم است شروع بانجام اموراداری براساس روشهای اجرایی وتهیه سوابق مطابق باروشهای تهیه شده ،نمایندوبصورت کلی، تازمانیکه یک فرم هنوز تکمیل نشده، سند نامیده میشود وزمانیکه تکمیل شود وتحقق یابد ،بسابقه تبدیل میگردد. درخصوص سوابق ،نحوه نگهداری ،دوره نگهداری ومسئول نگهداری اهمیت ویژهای دارند.
دراین فاز مشاوران ایزو بادونوع سوابق فنی وسوابق عمومی، درست مانند فاز مستندسازی مواجه هستیم ؛سوابق عمومی شامل:سابقه ممیزی داخلی،سابقه تحلیل داده،سابقه بازنگری مدیریت،سابقه اهداف وبرنامهای مدیریتی،سابقه اقدامات اصلاحی وپیشگیرانه نامنطبق
سوابق فنی شامل:سابقه تولید،سابقه کنترل کیفیت،سابقه انبار،سابقه آموزش،سابقه کنترل محصولات،سابقه نظرسنجی ازمشتریان،سابقه شکایت مشتریان
موسسات باسپری کردن این سه فاز مشاوره ایزو،آمادگی ثبت وصدورگواهینامه ایزو راپیدا میکنند ،دراین مرحله باتوجه بشرایط خود ،یک شرکت گواهی دهنده معتبر راانتخاب نموده وممیزی سوم شخص راجهت ثبت وصدور گواهینامه انجام دهند.
مهمترین نکتهای کمشاوران وکارکنان وکارفرمایان بایدبدان توجه کنند ،هرسازمانی نیازمند مشاوره ایزو ،لازم است ازیک کارشناس آگاه، مجرب وباتجربه جهت پیادهسازی ISO انتخاب نماید تابابررسی پارامترهایی مانند مقیاس کاری سازمان ،زمینه فعالیت ،شرایط وامکانات ،فرهنگ سازمانی ،توجه ویژهای نماید.
مشاور ایزو
جهت مشاوره ISO ،سازمان متقاضی اخذ گواهی نامه ،یکی ازمدیران خودرابعنوان نماینده مدیریت منصوب میکند. نماینده مدیریت منهای دیگرمسئولیت های خود ،اختیارات ذیل رانیزداراست:
حصول اطمینان ازفرآیندهای موردنیازجهت مشاوره ISO والزامات استانداردبین المللی درجهت طراحی ،پیاده سازی واجرای ایزو
گزارش دهی بمدیریت ارشددرموردعملکردسیستم مدیریتی برای مشاوره ایزو وپیاده سازی ISO
ارتباط باطرف های برون سازمانی درموردموضوعات مربوط بمشاوره ایزو
توجه عمیق به مشاوره ایزو ،هماننداهرم فشارسیستم های مدیریتی ،موسسه راحرکت داده ومسیرفعالیت های شرکت رادرمسیرفرضی ازسوی مشاوره ایزو قرارخواهدداد. بعبارتی موسسه درمسیرسیستم مشاوره ایزو قرارمیگیردوهمین امرمانع ورودسلیقه پرسنل کاری وعقایدمدیران ومسئولین سازمان خواهدشد.
در بسیاری از موسسات به صورت ویژه درمجموعه هایی کقدرت تولید دارند ،بخشی ازالزامات استاندارد بصورت روتین رعایت میشود.
مشاور ایزو
نوین سرت بابهره گیری که از کادری مجرب و با تجربه در جهت مشاوره ایزو به موسسات بزرگ و کوچک، تجربه کافی را در حیطه مشاوره ایزو داراست. جهت کسب اطلاعات بیشترلطفا حتما به این نکته دقت فرمایید که مشاوره اولیه در نوین سرت کاملا رایگان بوده و مشاوران تمام اطلاعات را در اختیار شما قرار خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر، با شماره های ما تماس فرمایید. راههای ارتباطی ما در قسمت ارتباط با ماذکر است. مجموعه ما متشکل از کارشناسان و مشاوران حیطه ISO بوده و شما را تا تحقق اهدافتان یاری خواهدکرد.
02144829133|02144829531
مطالعه مطالب زیر برای شما مفید خواهد بود :
روش گواهینامه ایزو معتبر
اخذ گواهینامه CE معتبر
انواع گواهینامه HSE معتبر
مدلهای گواهینامه آموزشی معتبر
مشاوره رایگان گواهینامه
مشاور ایزو
میتوانید در گوگل نیز این گونه ما را جستجو کنید:ممیزی ایزو, ایزو چیست, چرا ایزو بگیرم, مراحل اخذ ایزو, مراحل دریافت ایزو, مراحل گرفتن ایزو, مراحل اخذ ایزو از شرکت, ایزو پیاده سازی, ISOپیاده سازی, ایزو معتبر, ایزو از کجا بگیرم, ایزو از کجا بخرم, ایزو ارزان, ایزو فوری, ایزو چیست, ایزو چیه, ایزو مناقصه, ایزو مناقصات, دانلود ایزو, دانلود استاندارد ایزو, چرا ایزو بگیریم, مراحل صدور ایزو, سایت اصلی ایزو, سایت اصلی گرید, گواهی ایزو, مدرک ایزو, استاندارد ایزو, ….
One Response
شرکت ما از شما چند جلسه مشاوره رایگان دریافت کرد که مستنداتمان را برایمان درست کردید .سپاس از زحمات شما