مرکز نوین سرت ارائه دهنده انواع گواهینامه ایزو ، CE، HSE

مدرک آموزشی HSE

4.8/5 - (904 امتیاز)

مدرک آموزشی HSE

بهداشت و ایمنی در محیط کار یک موضوع بسیار مهم است. شرکت ها باید محیطی امن برای کارگران فراهم کنند و کارکنان باید از قوانین اساسی مربوط به مراقبت های بهداشتی در محل کار آگاه باشند. بنابراین یادگیری در مورد گواهینامه و مدارک آموزشی HSE می تواند کمک شایانی به پیشرفت شما در شغلی که در اختیار دارید کند. در ادامه با نوین سرت همراه باشید تا بطور کامل از تمامی مدرک آموزشی HSE آگاه شوید.

گواهینامه HSE چیست؟مدرک آموزشی HSE

HSE مخفف سه کلمه ایمنی، بهداشت و محیط زیست می باشد که مقررات، روش‌ها و فرآیندهایی را به تصویر می‌کشد که برای محافظت از کارگران، محیط‌زیست و مردم از آسیب لازم است. در ایران، ایجاد یک محیط امن برای کارکنان الزامی است. برای انجام این کار، شرکت ها سیستم مدیریت HSE را پیاده سازی می کنند که شامل آموزش ویژه کارگران می شود.

تمامی کارکنان به خصوص در کارخانه ها و تمامی شرکت های تولیدی ملزم به آموزش مقدماتی HSE هستند. علاوه بر این، هم کارمندان و هم شرکت ها از مزایای مختلفی از دریافت HSE برخوردار می شوند.

  • محیط امن را برای کارگران تضمین می کند
  • تصویر و اعتبار یک شرکت را بهبود می بخشد
  • خطرات جریمه را از بین می برد
  • کاهش هزینه های مالی برای مراقبت های بهداشتی
  • کارکنان را تشویق می کند تا برای شما کار کنند
  • افزایش بهره وری و رضایت شغلی
  • نگرش به کار را بهبود می بخشد و سطح استرس را در بین کارکنان کاهش می دهد.

گواهینامه آموزشی

پس می توان نتیجه گرفت که این گواهینامه ها در مورد موضوعاتی مانند کاهش آسیب یا بیماری، بهبود بهره وری کارکنان، افزایش انطباق با مقررات و کاهش بار اقتصادی شرکت شما آموزش داده می شوند.

مدرک آموزشی HSE می تواند برای بسیاری از صنایع اعمال شود و دوره هایی وجود دارد که می توانید بسته به شغل یا زمینه کاری خود بگذرانید. ایمنی محل کار می تواند شهرت یک شرکت را افزایش دهد، که می تواند به تصویر برند مثبت و رضایت بالای کارکنان منجر شود، بنابراین دریافت این گواهینامه می تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

اگر به دنبال ورود به حوزه HSE یا کسب موقعیت بهتر در آن هستید، یکی از این مدارک آموزشی را در نظر بگیرید:

 

  1. 1. گواهینامه ایمنی حرفه ای (CSP)

افرادی که دارای گواهینامه حرفه ای ایمنی هستند، می توانند برای ارزیابی ریسک، بررسی حوادث، تهیه طرح های واکنش اضطراری و نگهداری سوابق خسارت، از کارگاه ها بازدید کنند. نهاد صدور مجوز، انجمن کارشناسان ایمنی، از داوطلبان می‌خواهد که حداقل مدرک لیسانس، چهار سال تجربه ایمنی، دارای مدرک معتبر BCSP و قبولی در آزمون CSP را داشته باشند. کسب این گواهینامه می تواند به شما در زمینه پیشگیری از خطرات، انطباق با مقررات، مدیریت برنامه های ایمنی و امنیت محصول نشان دهد.

 

  1. 2. متخصص بهداشت صنعتی (CIH)

متخصصی که یک متخصص بهداشت صنعتی معتبر است، دانش و مهارت های خود را در زمینه خطرات زیستی، ارگونومی، قرار گرفتن در معرض جامعه، عوامل استرس زای حرارتی، سم شناسی و سایر زمینه های مرتبط نشان داده است. این مدرک آموزشی برای افرادی که دارای مدرک لیسانس در زیست شناسی، شیمی، مهندسی، فیزیک یا یک برنامه بهداشت صنعتی یا ایمنی معتبر هستند، گواهی صادر می شود. این هیئت همچنین مدارکی را در نظر می گیرد که بر علوم، ریاضیات، مهندسی یا فناوری های مرتبط با علم تأکید دارند. همچنین لازم است داوطلبان قبل از شرکت در آزمون CIH چندین سال تجربه در این زمینه داشته باشند.

 

  1. 3. گواهی مدیر ایمنی و سلامت (CSHM)

گواهینامه گواهی مدیر ایمنی و سلامت برای متخصصان ایمنی محبوب است و بر دانش فنی و مهارت های مدیریت کسب و کار تمرکز دارد. موسسات موزشی بسیاری در داخل ایران هستند که داوطلبانی که دارای مدرک لیسانس یا بالاتر از یک دانشگاه معتبر و پنج سال سابقه کار واجد شرایط هستند، آزمون CSHM برگزار می کند. این گواهی برای افرادی که حداقل دو سال تجربه کاری را دارند پیشنهاد می شود. کسب CSHM می تواند به شما در رعایت مقررات و مدیریت ایمنی محل کار برتری نشان دهد.

 

  1. 4. گواهینامه سطح 3 موسسه ایمنی و بهداشت حرفه ای (IOSH).

گواهینامه سطح 3 IOSH بر درک و اجرای قوانین ایمنی و بهداشت در یک زمینه تجاری تمرکز دارد. هیچ شرط ورود برای پیگیری این گواهینامه وجود ندارد، اما IOSH به داوطلبان توصیه می کند دوره مدیریت ایمن خود را برای یادگیری مطالبی که در آزمون خواهد آمد را بگذرانند. ارزیابی‌های مربوط به مدیریت ایمنی و سلامت در یک شرکت، چگونگی بهبود فرهنگ ایمنی و سلامت در یک سازمان و ارائه یک رویکرد استراتژیک برای ایمنی محل کار را پوشش می‌دهند. کسب این گواهی، دانش و مهارت های فنی شما را به طور کاربردی مورد ارزیابی قرار می دهد.

  1. 5. ارگونومیست حرفه ای خبره (CPE)

هیئت صدور گواهینامه در ارگونومی حرفه ای (BCPE) CPE را به متخصصان صنایع مرتبط با عوامل انسانی، ارگونومی و تجربه کاربر ارائه می دهد. کسب این گواهینامه می تواند به متخصصان کمک کند تا نشان دهند که در تئوری ارگونومی، از جمله نحوه عملکرد سیستم های انسانی یا اجتماعی و نحوه ارتباط محصولات یا فرآیندهای تولید با ارگونومی، متخصص هستند. افراد دارای CPE می توانند در مورد مسائل ارگونومیک تحقیق کرده و با آمار در مورد آنها گزارش دهند، موفقیت فرآیندهای کاری را بررسی و تفسیر کنند و تکنیک های مورد استفاده برای ارزیابی فرآیندها، سیستم ها و محصولات را درک کنند.

مدرک آموزشی HSE

برای واجد شرایط بودن در این آزمون، انجمن کارشناسان ایمنی داوطلبان را ملزم به داشتن مدرک لیسانس در فیزیولوژی، روانشناسی، آمار یا یک رشته مرتبط، سه سال سابقه کاری مرتبط و دو تا شش نمونه کار می کند که نشان دهنده توانایی شما در طراحی رابط برای تعاملات انسانی با استفاده از تجزیه و تحلیل، طراحی و ادغام

مدرک آموزشی HSE

  1. 6. گواهینامه 30 ساعته OSHA

گواهینامه 30 ساعته اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) شامل دوره های آموزشی رعایت ایمنی در حذف یا کاهش صدمات، بیماری ها و مرگ و میر در محل کار است. OSHA دوره های ساخت و ساز یا صنعت عمومی را برای ارائه آموزش های بهداشتی و ایمنی ارائه می دهد. OSHA هیچ الزامی برای گذراندن دوره های خود ندارد، اما برخی از موسسات آموزشی شرایط خاصی برای آموزش OSHA دارند. کسب این گواهینامه می تواند به شما کمک کند تخصص خود را در مورد آخرین قوانین ایمنی و بهداشت در چندین صنعت نشان دهید و ثابت کنید که می توانید به حفظ انطباق با محل کار کمک کنید.

 

  1. متخصص محیط زیست واجد شرایط (QEP)

موسسات ایمنی و محیط زیست QEP را به داوطلبانی ارائه می دهد که دارای مدرک لیسانس در گرایش های زمین شناسی، علوم طبیعی یا فیزیک، مهندسی یا ریاضیات به همراه پنج سال سابقه کار در محیط زیست هستند. فرآیند امتحان شامل دو بخش است که یک آزمون علوم عمومی و یک ارزیابی عملی خاص است. کسب این گواهی توانایی شما در حل مشکلات زیست محیطی، آگاهی از تاثیرات چندرسانه ای بر محیط زیست، درک مسائل زیست محیطی و تخصص در حوزه فعالیت حرفه ای شما را اثبات می کند.

 

  1. مدیر ثبت گردید محیط زیست (REM)

گواهی مدیر محیط زیست ثبت گردید برای متخصصانی است که دانش مدیریت پروژه ها و برنامه های بهداشت و ایمنی محیط زیست را دارند. به دست آوردن این می تواند تخصص شما را در مدیریت و حمل و نقل مواد خطرناک،. ارزیابی املاک و مستغلات زیست محیطی و ممیزی زیست محیطی ثابت کند. این مدرک آموزشی به داوطلبان دارای مدرک لیسانس در یک رشته مرتبط با محیط زیست و پنج سال تجربه مرتبط با مهندسی محیط زیست،. بهداشت، علم یا مدیریت گواهی ارائه می دهد. اگر شرایط تحصیل را برآورده نمی کنید، NREP به شما اجازه می دهد. تا هر سال از یک برنامه مدرک را با سه سال تجربه کاری قابل قبول جایگزین کنید.

  1. مدیر تایید گردید مواد خطرناک (CHMM)

یک مدیر تایید گردید مواد خطرناک کارشناسی می باشد که تعهد خود را به حفاظت از محیط زیست و سلامت و ایمنی عمومی نشان داده است. کسب این گواهی به شما این امکان را می دهد. که تخصص خود را در قوانین و مقررات مواد خطرناک و توانایی خود در پیروی از انطباق با مقررات را ثابت کنید. این گواهی را به افرادی اعطا می شود. که دارای مدرک لیسانس یا بالاتر از دانشگاه معتبر و چهار سال تجربه در مدیریت مواد خطرناک یا در یک زمینه مرتبط هستند.

 

این گواهینامه می تواند به شما کمک کند واجد شرایط پاسخگویی به شرایط اضطراری مواد خطرناک،. نمونه برداری و تجزیه و تحلیل هوا، خاک، زباله یا آب برای آلاینده ها،. بررسی مکان ها و شرکت در اصلاح و مدیریت برنامه ها و پروژه های پوشش مواد خطرناک باشید.

 

  1. حسابرس محیط زیست حرفه ای (CPEA)

افرادی که دارای مدارک CPEA هستند اغلب در شرکت های آب و برق، تاسیسات تولیدی، بیمارستان ها، دانشگاه ها یا شهرداری ها کار می کنند. هیئت اعتبارسنجی جهانی EHS (BGC) چهار تخصص را برای CPEA ارائه می دهد که عبارتند از انطباق با محیط زیست، سلامت و ایمنی، سیستم های مدیریت و مراقبت مسئولانه.. کسب گواهی CPEA می تواند به شما کمک کند تا درک خود را از قوانین بهداشتی، زیست محیطی و ایمنی در حال تغییر نشان دهید. BCG از داوطلبان می خواهد که دارای مدرک لیسانس یا بالاتر،. چهار سال تجربه کاری در زمینه مرتبط، حداقل 20 ممیزی انطباق محیطی برای حداقل 100 روز در چهار سال گذشته و 40 ساعت آموزش حسابرس در سه سال گذشته داشته باشند.

 

  1. حسابرس سیستم مدیریت زیست محیطی ISO 14001

کسب این گواهینامه می تواند شایستگی شما را در سیستم های ممیزی ثابت کند. و تخصص شما را در این موضوع نشان دهد، که به کسب و کارها برای رسیدن به اهداف پایداری کمک می کند. سه نوع گواهی برای کسانی که به صورت انفرادی یا به عنوان عضوی از یک تیم حسابرسی می کنند داده می شود،. تا ممیزی ها و تیم های حسابرسی را رهبری می کنند. و حداقل 12 سال تجربه حسابرس اصلی دارند. این گواهی برای کسانی که دوره سیستم های مدیریت زیست محیطی معتبر سازمان ها را گذرانده باشند بیشتر پیشنهاد می شود.

 

  1. گواهی پایداری و خطر آب و هوا (SCR).

انجمن جهانی متخصصان ریسک (GARP) برنامه SCR را برای آماده سازی نامزدها برای چالش های خطر آب و هوا و پایداری ایجاد نموده است. کسب این گواهی نشان می دهد که شما در مدیریت خطرات آب و هوایی تخصص دارید. و می توانید به شرکت شما کمک کند تا استانداردهای پایداری موثر خود را بگنجاند. آزمون SCR موضوعاتی مانند امور مالی پایدار، مدیریت ریسک آب و هوا، تجزیه و تحلیل سناریوی آب و هوا، مبانی تغییرات آب و هوا و مسائل جاری در پایداری را پوشش می دهد. برای شرکت در آزمون هیچ شرایط تحصیلی یا تجربه ای وجود ندارد.

 

  1. گواهی عمومی بین المللی (IGC) در بهداشت و ایمنی شغلی

هیئت ملی آزمون در ایمنی و بهداشت شغلی این گواهینامه را ارائه می دهد .که مسائل کلیدی بهداشت و ایمنی را در سراسر جهان پوشش می دهد و بر خطراتی که افراد هر روز با آن مواجه می شوند .و مهارت هایی که برای مدیریت موثر آنها نیاز دارند، تمرکز می کند. کسب IGC می تواند به کارفرمایان بالقوه نشان دهد. که می توانید رفاه کارکنان را افزایش دهید و آسیب ها و بیماری های محل کار را به حداقل برسانید. این گواهینامه می تواند .برای سرپرستان، مدیران یا هر حرفه ای که مسئولیت های مدیریت ایمنی و بهداشت را دارد ایده آل باشد. برای شرکت در آزمون هیچ شرایط تحصیلی یا تجربه ای وجود ندارد.

مدرک آموزشی HSE

جمع بندی

اخذ گواهینامه HSE یک راه عالی برای تقویت مهارت های خود در یک زمینه خاص و حرفه کاری شما می باشد. افرادی که دارای گواهینامه هستند معمولاً فرصت های حرفه ای بیشتری دارند و حقوق بیشتری دریافت می کنند. اخذ گواهی نامه HSE به شما کمک کند کار خود را به طور موثرتر انجام دهید و در حرفه خود برتری داشته باشید.

نوین سرت در صدور گواهی نامه HSE  یک راه حل منعطف و قوی محسوب می شود. که از کارمندان، مشتریان و کسب و کار شما در برابر اتفاقات آینده محافظت می کند، علل ریشه ای را آشکار می کند. و از طریق اقدامات اصلاحی از تکرار حوادث جلوگیری می کند. نوین سرت با اعلان‌ها و گردش‌های کاری خودکار مبتنی بر نقش،. به افراد مناسب در زمان مناسب هشدار می‌دهد تا اطمینان حاصل کنند که شما به طور مؤثر و کارآمد فرآیند حادثه خود را از ابتدا تا انتها مدیریت می‌کنید.

مدرک آموزشی HSE

 

9 Responses

  1. دوره های ایمنی تون کی برگزار می شود و چگونه میتوانیم در کلاس های ایمنی HSE ثبت نام کنیم ؟

    1. سلام ، بله گواهینامه HSE آموزشی هم ما ارائه میدهیم ، شما باید یک دوره آموزشی ایمنی را بگذرانید تا بتوانید در نهایت گواهی مدرک ایمنی را دریافت نمایید. پس از گذراندن دوره ایمنی، گواهی آموزشی HSE معتبر ،برای شما صادر میگردد.

  2. برای گرفتن گواهی ایمنی لازمه مدرک تحصیلی هم داشته باشیم و باید چه مدرک تحصیلی هم نشون بدیم که بتونیم توی کلاسهای ایمنی شرکت کنیم یا بتونیم گواهینامه HSE رو ازتون بگیریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شماره تماس مرجع اصلی صدور گواهینامه ایزو

ایزو ومقالات مفید

گفتگوی آنلاین
Send via WhatsApp