مرکز نوین سرت ارائه دهنده انواع گواهینامه ایزو ، CE، HSE

ایزو TS 16949 (استاندارد ایزو خودروسازی)

4.9/5 - (150 امتیاز)

با توجه به رقابت سنگین بین صنایع خودرو سازی، اکثر تولیدکنندگان برای ورود و حفظ رابطه تجاری خود به گواهی ISO-TS 16949 نیاز دارند. هرچند که فشار روزافزون هزینه ها نیز شرکت ها را مجبور به توسعه و اجرای فرآیندهای کارآمد و شایسته در همه زمینه ها می کند.

گواهی ISO-TS 16949 برای همه شرکت‌هایی که محصولات صنعت خودروسازی را تولید و عرضه می‌کنند، در صورتی که بخواهند به دنبال بهینه‌سازی فرآیندهای سازمانی خود از نظر بهبود مستمر و افزایش بهره‌وری باشند، بسیار کارآمد است.

داشتن گواهی ISO – TS 16949 به این معنی است که می توانید تعهد خود را در برآورده کردن الزامات مربوط به استاندارد و همچنین خواسته های مشتریان خود نشان دهید. این سند همچنین به بهبود کیفیت و عملکرد اقتصادی سازمان شما کمک می کند.

گواهی ایزو 16949 چیست؟

استاندارد ISO – TS 16949 یک استاندارد جهانی است که توسط گروه بین المللی خودرو (IATF) که شامل سازندگان و مؤسسات تجاری پیشرو در جهان می باشند، ساخته شده است. استاندارد ایزو خودر. سازی یک سیستم مدیریت کیفیت (QMS) است که الزامات طراحی، توسعه، تولید و در صورت لزوم مونتاژ و خدمات محصولات مرتبط با خودرو را مشخص می کند.

 

ISO – TS 16949 استانداردهای مختلف خودرو منطقه ای و ملی مانند AVSQ (ایتالیا)، EAQF (فرانسه)، VDA6 (آلمان) و QS-9000 (ایالات متحده آمریکا) و اصول مدیریت کیفیت ISO 9001 را تحت یک استاندارد واحد ترکیب می کند.

بینش اساسی در رابطه با ISO-TS 16949

همان طور که در بالا اشاره کردیم این استاندارد یک استاندارد مدیریت کیفیت شناخته شده جهانی برای صنعت خودرو است و مجموعه ای از استانداردها از سراسر اروپا و ایالات متحده را ادغام می کند. علاوه بر این، چارچوبی را برای دستیابی به بهترین عملکرد در یک سازمان در رابطه با طراحی و ساخت محصولات و قطعاتی که وارد زنجیره تامین خودرو می‌شوند، ارائه می‌دهد.

 

مشخصات فنی ISO-TS 16949 با استاندارد ISO 9001 هماهنگ شده است. الزامات دقیق در مورد سیستم مدیریت کیفیت در طول فرآیند تولید و همچنین مونتاژ و نگهداری محصولات مرتبط با بخش خودرو را فراهم می کند. استاندارد ISO-TS 16949 بر الزامات مشخصات متمرکز شده است و بر فعالیت‌ها در زمینه تولید و ارائه خدمات متمرکز است. همچنین نظارت و اندازه گیری تجهیزات، تحلیل و بهبود سیستم مدیریت کیفیت در بخش خودرو با انجام اقدامات پیشگیرانه برای کاهش ایجاد تغییرات و رفع ناهماهنگی ها و تلفات در روند زنجیره تامین و تولید انجام می شود.

گواهینامه ایزو 16949 ضرورت سیستم مدیریت کیفیت خاص برای بخش خودرو را فراهم می کند. این گواهی نامه با دلایل مفیدی برای دستیابی به مزیت های زیاد و تحقق هدف تجاری به هر کسب و کاری ارائه می دهد. نشان TS این گواهی کمک می کند تا صرفاً به حداقل رساندن خطاها و ضایعات کمک کند.

دلایل متعددی برای پیشنهاد گواهینامه ISO-TS 16949 وجود دارد، تا الزامات چارچوب استاندارد برای نمایه، “افزایش”، “تولید”، “نصب” و نگهداری چیزهای متصل به ماشین را بررسی کنید.

مزایای TS 16949 به شرح زیر است.

  1. اضافه کردن در ایده آل رضایت مشتری.
  2. بسیاری از ارتباطات مشتری انجام شده است.
  3. بهبود عملکرد ارائه دهنده.
  4. افزایش بهره وری.
  5. ضایعات را کاهش دهید.

پس از صدور گواهینامه در بخش خودرو، هر شراکتی به طور قاطع واجد شرایط کسب مزیت های نسبتاً بیشتری با جایگاه بین المللی مرسوم برای خدمات خودرو است. ممیزی TS به این معناست که اطمینان حاصل شود که مشکلات توسط نهادینه سازی سازمان برطرف شده است.

چرا ایزو  16949؟

اغلب گفته می شود که گواهینامه ISO درآمد و بهبود عملکرد شرکت ها را بیشتر می کند. اهمیت ایزو، به ویژه مدیریت کیفیت، در سازمان ها در دو دهه اخیر به طور آشکار افزایش یافته است. در واقع، گواهینامه ISO-TS 16949 نتایج عملکرد بهتری را برای سازمان‌های صنعت خودرو به همراه دارد، اگرچه این گواهی، نسبتاً جدید در صنعت خودرو به حساب می آید. قبل از توسعه ISO-TS 16949، حضور در تجارت خودرو دارای معایبی بود. بنابراین، شرکت ها در کار با استانداردهای کیفی متعدد با مشکلاتی مواجه شدند. در نتیجه، شرکت‌های تولیدی مجبور بودند فرآیندها و سیستم‌های مدیریتی را برای رعایت تمامی استانداردهای خودرویی دنبال کنند. به ناچار، تلاش شرکت‌ها برای حفظ انطباق، باعث بی‌کاری اداری و ناکارآمدی کلی سیستم شد، در نتیجه، برخی از شرکت‌ها تحت فشار فزاینده‌ای از سوی تامین‌کنندگان خود قرار گرفتند تا راه‌هایی برای حل این مشکل بیابند.

 

چگونه سازمان شما می تواند از ایزو 16949 بهره مند شود؟

تمرکز اصلی ISO-TS 16949 بهبود مستمر، به ویژه در کاهش عیوب، تغییرات و ضایعات در زنجیره تامین خودرو در طول فرآیندهای تولید و سایر مراحل تولید قطعات است. شرکت هایی که دارای گواهینامه ISO-TS 16949 هستند می توانند مزایای زیادی داشته باشند از جمله:

 

  • بهبود تعاملات بین فرآیندهای تجاری
  • بهبود کیفیت محصولات و خدمات
  • بهبود مستمر در کاهش عیوب
  • افزایش رضایت مشتری – بهبودها بلافاصله در شرکت شما و همچنین برای مشتریان قابل مشاهده است
  • توانایی به دست آوردن فرصت های تجاری بالاتر
  • گواهینامه پذیرفته شده جهانی – شرکت شما نیازهای جهانی و نیازهای مشتری را برآورده می کند.

 

مزایای گواهینامه TS16949

مجوز تجارت: برای اکثر سازندگان خودرو، صدور گواهینامه یک الزام اجباری است که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است – به شما کمک می کند تا در سراسر جهان تجارت کنید.

ضایعات را کاهش می دهد و از نقص جلوگیری می کند: مشخصات بر اساس ایزو 9001 است و رویکرد فرآیندی را تشویق می کند. درک روابط متقابل فرآیندها از طریق استفاده از این استاندارد می تواند کیفیت محصول و فرآیند را بهبود بخشد و در نهایت از تغییر در زنجیره تامین جلوگیری کند.

انعطاف پذیر و آسان برای پذیرش: این گواهی همانطور که گفته شد بر مبنای ایزو 9001 پایه ریزی شده است و رویکرد فرآیند را آسان می کند تا با سایر سیستم های مدیریت حائز اهمیت از جمله ایزو 14001 و OHSAS 18001 و HSE ادغام شود. همچنین بسیاری از ابزارهای بهبود کسب و کار موجود مانند FMEA، PPAP و شش سیگما را تکمیل می کند.

شهرت نام تجاری: صدور گواهینامه می‌تواند اطمینان و ثبات بیشتری را برای همه طرف‌های علاقه‌مند در منابع جهانی فراهم کند، فرصت‌های تجاری بیشتری را فراهم کند و چشم‌اندازهای سرمایه‌گذاری بیشتری را جذب کند.

صرفه جویی در هزینه با اجتناب از تکرار: برای تامین کنندگان و تعدادی از سازندگان خودروهای مختلف، گواهی ISO-TS 16949 از نیاز به گواهینامه های متعدد برای VDA6.1، EAQF، QS-9000 و AVSF جلوگیری می کند، در نتیجه ممیزی شخص ثالث در تهیه و مستندسازی نیز حذف می شود.

الزامات چک لیست استاندارد ISO-TS 16949 چیست؟

استاندارد ISO-TS 16949 تماماً در مورد دستیابی به اهداف یک سازمان، از طریق ارائه محصولات و خدماتی که انتظارات آنها را برآورده می کند و همچنین کیفیت ثابتی را به مشتریان ارائه می دهد. استاندارد ISO-TS 16949 بر رابطه بین اهداف، اصول، برنامه ها، قوانین و غیره سازمان تمرکز دارد؛

  • کارکنان سازمان از طریق تلاش های مختلف برای دستیابی به اهداف کیفی خود و ایجاد فضایی برای نوآوری انگیزه پیدا می کنند.
  • تمرکز تیم منابع انسانی شرکت بر آموزش کارکنان برای رعایت استاندارد ISO-TS 16949 و همچنین فرآیندها می باشد.
  • سیستمی برای تجزیه و تحلیل میزان درک کارکنان از اهمیت اقدامات و وظایف خود و نحوه کمک آن به اهداف کیفی شرکت است.
  • فهرستی از تامین کنندگانی که محصولاتی با استاندارد ISO-TS 16949 تولید می کنند تهیه کنید.
  • یک طراحی محصول و فرآیند موثر ایجاد کنید.
  • سیستمی برای محاسبه رضایت مشتریان از طریق ممیزی های مختلف.
  • رویکرد داده محور به سمت تغییر و بهبود در سازمان.

 

چگونه استاندارد ISO-TS 16949 را پیاده سازی و اجرا کنیم؟

سازمان‌هایی که تصمیم به اجرای ISO-TS 16949 می‌گیرند باید بر روی دستیابی به اهداف شرکت تمرکز کنند و در عین حال خطرات را ریشه‌کن کنند. از این رو، مدیریت باید به این امر به عنوان یک تصمیم استراتژیک نگاه کند و تمهیدات لازم را برای آن اتخاذ کند. این شامل؛

 

  • شناخت خواسته ها و ترجیحات مشتری، در حال حاضر و برای آینده.
  • شناسایی خریداران یا مشتریانی که به طور مستقیم و غیرمستقیم از سازمان سود می برند.
  • تطبیق اهداف شرکت با تقاضا و ترجیحات مشتری
  • برقراری ارتباط با سایر اعضای شرکت و کارکنان آن.
  • محصولات و خدماتی را تولید کنید که مطابق با خواسته و ترجیحات مشتری باشد.
  • سیستمی برای محاسبه رضایت مشتریان از طریق ممیزی های مختلف.
  • اتخاذ تصمیم و اقدام بر روی ذینفعان و افرادی که می توانند بر رضایت مشتریان تأثیر بگذارند.
  • مدیریت ارتباط با مشتری موفق
  • پشتیبانی لازم را برای اطمینان از وجود اقدامات ایمنی لازم برای توسعه محصولات استاندارد ISO-TS 16949 ارائه میدهد.
  • تدوین سیاست های موثر در مسئولیت اجتماعی شرکت.

 

گواهینامه ایزو 16949 چگونه برای صنعت خودرو تاثیر میگذارد؟

به طور کلی گواهینامه های ایزو شناخته شده جهانی تقریباً برای هر صنعت در دنیای اقتصادی مفید است. تمامی سازمان‌های متعلق به صنعت خودرو، محرک اصلی توسعه صنعتی و اقتصادی هر کشوری هستند. گواهی ایزو بهترین گزینه برای این صنایع است تا ثابت کنند که محصولات و خدمات در سطح جهانی را به مشتریان خود ارائه می کنند. استانداردهای ایزو به شما کمک می کند تا تعهد خود را نسبت به ارائه محصولات و خدمات موثر و کارآمد به جهان نشان دهید و همچنین محصولات و خدمات آنها مطابق با استانداردهای ایزو تنظیم شده باشد. استاندارد ایزو 16949 برای صنعت خودرو الزامات یک سیستم مدیریت استاندارد را فراهم می کند که ثبات را در ارائه محصولات و خدمات با کیفیت برای مشتریان حفظ کند.

چرا صنعت خودرو به گواهی ایزو 16949 نیاز دارد؟

گواهی ایزو 16949شناخته شده بین المللی به شدت مورد نیاز شرکت های خودروسازی است تا بتوانند به عنوان سیستم های مدیریتی کارآمد و موثر ظاهر شوند. در این راستا، استانداردهای منتشر شده توسط سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO) به این شرکت‌ها کمک می‌کند تا سیستم‌های مدیریتی مختلفی را ایجاد کنند که مراقب کیفیت و ایمنی محصولات، اثربخشی فرآیندها، سازگاری با محیط‌زیست عملیات تجاری، امنیت کالاهای ارزشمند و اطلاعات باشند. بنابراین، نیاز به گواهی نامه ایزو 16949 در صنعت خودرو حس می شود تا اثربخشی و کارایی خود را به مشتریان ثابت کند.

می توان نیاز نهایی به سند ایزو 16949 برای صنعت خودرو را در هر مرحله از خدمات خود احساس کرد. در این زمینه به نکاتی در زیر اشاره می شود:

 

  • داشتن گواهینامه ایزو 16949 برای صنعت خودرو به شما کمک می کند تا به رسمیت شناخته شوید زیرا شهرت شما را در سراسر جهان افزایش می دهد.
  • استاندارد ایزو 16949 به صنعت خودرو کمک می کند تا درآمدهای سازمانی خود را بهبود بخشد و حداکثر سود را برای منافع سازمانی به دست آورد.
  • گواهینامه ایزو 16949 تقریباً برای همه انواع صنایع خودروسازی صرف نظر از اندازه، نوع یا فرآیند آنها قابل اجرا است.
  • نوین سرت قابل اعتمادترین منبع پشتیبانی، منابع، آموزش و موارد دیگر برای تولیدکنندگان خودرو است که به دنبال رعایت این استانداردهای صنعتی خاص هستند. فلسفه ما برای هرگز متوقف نشدن بهبود، مشتریان ما را تشویق می کند تا به طور مداوم برای بهبود محصولات، فرآیندها، کارکنان و شرکت های خود به طور کلی کار کنند.

گواهی ایزو خود را از نوین سرت بخواهید

تا به امروز، ما بیش از N-A گواهینامه برای مشتریان خود صادر کرده ایم. ما سال ها تجربه کمک به گروه های متنوعی از سازمان ها از کسب و کارهای کوچک و خیریه گرفته تا آژانس های دولتی و برندهای شناخته شده جهانی را داریم. در نتیجه، توانایی ما برای کمک به سازمان ها برای مدیریت بهتر کنترل کیفیت، سلامت، ایمنی، انرژی، پایداری و امنیت اطلاعات بی نظیر است.

همین الان گواهی ایزو خود را از ما بخواهید

اگر برای اطمینان از رعایت استانداردهای صنعتی که از شما و مشتریانتان محافظت می کند، آماده انجام گام های بعدی هستید، نوین سرت اینجاست تا به شما در این زمینه کمک کند.

برای دریافت قیمت، درخواست خود را در مرکز رسمی ثبت و صدور گواهی نامه ایزو ثبت نمائید با شماره ۰۹۱۹۷۸۰۹۵۹۳ تماس بگیرید. پاسخ تمام سوالات خود را دریافت کنید.

حسابرسان ما دانش گسترده و تجربه مستقیم در تولید خودرو دارند و کارشناسان فنی ما به طور فعال با نظارت SMMT که طرح صدور گواهینامه IATF را مدیریت می کند، درگیر هستند.

 

One Response

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شماره تماس مرجع اصلی صدور گواهینامه ایزو

ایزو ومقالات مفید

گفتگوی آنلاین
Send via WhatsApp