مرکز نوین سرت ارائه دهنده انواع گواهینامه ایزو ، CE، HSE

ایزو 29001 ( استاندارد صنایع نفت و گاز )

4.8/5 - (221 امتیاز)

ISO29001

از بین استاندارد های بین المللی ایزو که تا کنون به شما معرفی کردیم به طور قابل توجهی می توان گفت سازمان هایی که در صنعت نفت و گاز مشغول به فعالیت هستند، نیاز مبرمی به گواهینامه ISO 29001 برای استانداردسازی و بهبود سازمان دارند. برای آگاهی بیشتر از از ایزو 29001 ( استاندارد صنایع نفت و گاز ) تا انتهای مطلب با نوین سرت همراه باشید.

استاندارد ایزو صنایع نفت و گاز یا ISO29001 چیست

گواهینامه ISO 29001 یک استاندارد بین المللی می باشد که یک سیستم مدیریت کیفیتی را برای انجمن های تامین محصولات و مدیریت برای مشاغل نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی مشخص می کند. به بیانی ساده شرکت ها و سازمان هایی که مایل به مشارکت در زنجیره تامین در صنعت نفت یا گاز طبیعی هستند باید الزامات تعریف شده توسط استاندارد ISO 29001 را رعایت کنند. ISO 29001 توسعه سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 است. ISO 29001 الزامات را برای اطمینان از کیفیت و ایمنی کافی در زنجیره تامین در صنعت نفت و گاز طبیعی تعریف می کند. این مدرک و گواهی ایزو 29001 برای نخستین بواسطه همکاری بین موسسه نفت آمریکا (API) و هیئت تخصصی ISO/TC 67 ایجاد گردید.

صدور گواهی نامه ایزو 29001

شاید عجیببنظر برسد اما صدور گواهینامه ISO 29001 به گواهینامه ISO 9001 بستگی دارد و نیازمندی های تقویتی را شامل پیش بینی نقص و کاهش انحراف و ضایعات سازمان های متخصص می باشد. تمام پیش نیازهای گواهینامه ISO 29001 غیر انحصاری و برنامه ریزی شده است تا برای همه انجمن ها مهم باشد و توجه کمی به نوع، اندازه و محصول ارائه شده داشته باشد.

گواهینامه ISO 29001 مختص انجمن هایی می باشد که در حوزه تولید، خطوط لوله و حمل و نقل، پالایش نفت و گاز و آنهایی که مدیریت های تخصصی را به این مشاغل نسبت می دهند و تقویت می کنند. صدور گواهینامه ISO 29001 مربوط به سازندگان و خریداران تجهیزات صنعت نفت و گاز نیز می شود که می توانند از این استاندارد به طور ویژه بهره مند شوند.

اخذ گواهینامه ISO 29001

گواهینامه ISO 29001 به عنوان یک استاندارد کیفی، تضمین کننده رویکردی صحیح می باشد که باید برای ارتباط در حوزه صنایع نفت، پتروشیمی و گازهای احتراق ایجاد شود.

یک OGMS بر مدل‌های گواهینامه ISO 9001 تکیه دارد و در جهت توسعه سود در کل ساختار و کاهش حجم ترتیبات و ضایعات ناشی از کانون‌های مخاطرات مختلف تضمین می‌شود. این استاندارد کل چارچوب مدیریتی را شفاف و به طرز باورنکردنی قابل ممیزی نگه می دارد. این یک پشتیبانی کلی برای ثبات و تأیید تضمین شده در بازار را تضمین می کند. در واقع، کل بازارها به دنبال استاندارد ISO مورد نیاز در چنین صنعتی هستند. گواهینامه ISO 29001 به معنای موجودی کیفی سازمان ها برای ارائه دهنده است.

 

چرا ایزو 29001 برای سازمان ها مهم است

با توجه به اینکه صنعت نفت و گاز یکی از حساس ترین و پرخطرترین مشاغل کاری است، فرم های مدیریت کیفیت و کارشناسان خبره محور اصلی اینگونه صنعت ها محسوب می شوند. این موضوع بسیار حائز اهمیت می باشد چرا که نا بلدی و نبود یک سیستم مدیریت کیفیت در هنگام کار با مایعات و گازهای پرخطر، آسیب های جدی را می تواند برای افراد و زمین ایجاد کند. از این رو، سطح بالایی از قابلیت اطمینان عملیاتی برای این صنعت برای تضمین امنیت و حفظ فعالیت های درست و صحیح امری ضروری به شمار می آید. یک روش عملی برای دستیابی به این امر، دریافت گواهینامه ISO 29001 است، و با مهارت خود، عظمت را برای شرکا تضمین می‌کنید و شهرت انجمن خود را بهبود می‌بخشید.

الزامات اخذ گواهینامه ISO 29001

معرفی ترتیب و اتصال رویه ها را به عنوان SOP (تا اطمینان حاصل شود که هم فعالیت و هم کنترل این رویه ها با موفقیت انجام می شود).

معرفی دارایی ها و داده های مورد نیاز را برای کمک به تمرین های درگیر با این رویه ها

تعریف رویکردها و تکنیک هایی که باید به انجمن منتقل شود، اهمیت ملاقات با مشتری، ضرورت های قانونی و اداری.

نیاز به شناسایی دارایی ها بر اساس پیش نیازهای صریح که به هیئت یا انجمن کمک می کند تا به اهداف تعیین شده و نتایج مورد نظر دست یابد.

نظارت و ممیزی رویه‌ها که شامل تمرین‌های مختلف است که از ترتیب ساختار و بهبود شروع می‌شود تا درک مطلب از مفهوم‌سازی.

 

مزایای گواهی ISO 29001 چیست

پایبندی به الزامات قوانین جهانی انجمن های نفت و گاز

انجام فعالیت ها با تعهد به رفاه و امنیت در یک صنعت پرخطر

تقویت اطمینان شرکا از طریق سیاست های راهبردی صحیح و مطمئن

گسترش ارزش برای انجمن و ارائه دهندگان آن از طریق واکنش های سازگار و سریعتر به بازارهای در حال تغییر

ذهن آگاهی با کیفیت بالاتر در میان کارگران با کمک مجموعه ای از روش های قابل پیش بینی و به خوبی مشخص شده است

بهبود ظرفیت‌های معتبر به یک انجمن قدرت می‌دهد تا برتری بهتری داشته باشد.

توانایی انجام نتایج پیشنهادی با ترتیب بهتر رویه ها

روشی بهتر برای مقابله با مدیریت و اجرای شانس، در امتداد این خطوط، کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری در چارچوب

چه کسی می تواند برای گواهینامه ISO 29001 درخواست دهد

این استاندارد برای سازمان هایی قابل اجرا است:

که شامل اکتشاف، تولید و پالایش محصولات نفتی و گاز طبیعی باشد.

که در طراحی، ساخت، نصب و سرویس تجهیزاتی که در فعالیت‌های فرآوری فرآورده‌های نفتی و گاز طبیعی استفاده می‌شوند، سهل انگاری می کنند.

که باید خود را در ارائه خدمات پشتیبانی فنی و عملیاتی در همان خط صنعت درگیر کنند.

دریافت و اخذ گواهینامه ISO 29001

گواهینامه ISO 29001 برای تولیدکنندگان تجهیزات و مواد صنعت نفت (بالا دستی و پایین دستی)، تعاونی‌های متخصص، خریداران سخت‌افزار، درست مانند تامین‌کنندگان مواد و ادارات و انجمن‌هایی که می‌توانند از استاندارد برای ارزیابی و صدور گواهینامه استفاده کنند، قابل دسترسی است.

اخذ این گواهینامه بهبود دقیق فرآیندها و محصولات را با خود به همراه دارد. سیستم کیفیت محصولات به طور پایدار تضمین می شود و می تواند پس از ممیزی توسط کارشناسان بی طرف به صورت خارجی مستند شود. رقیق‌سازی و ضایعات کاهش می‌یابد و عواقب عملکردهای اشتباهی که ممکن است توسط محصولات و خدمات ایجاد شود کاهش می‌یابد. شرکت هایی که ممیزی گواهینامه را با موفقیت انجام می دهند از دسترسی آسان تر به بازار نیز بهره مند می شوند. ممیزی گواهینامه ایزو 29001 مطابق با ممیزی ایزو  9001 می باشد.

مراحل صدور گواهی نامه ایزو 29001

برای دریافت گواهینامه، گواهینامه نوین سرت شما را طی 6 مرحله منتهی به صدور گواهینامه ISO 29001 پشتیبانی می کند:

  • درخواست صدور گواهینامه اولیه
  • برنامه ریزی حسابرسی بین سازمان حسابرسی شده و گواهینامه نوین سرت
  • ممیزی صدور گواهینامه اولیه
  • تصمیم صدور گواهینامه
  • صدور گواهی
  • ممیزی پیگیری سالانه

پس از صدور گواهی، نظارت منظم و سالانه وجود دارد. این نظارت در قالب ممیزی های نظارتی انجام می شود و با گزارش های کیفیت سالانه مستند می شود. این گواهی به مدت 3 سال اعتبار دارد.

ویژگی های کلیدی دریافت گواهینامه از نوین سرت

ساختاری در مقیاس انسانی با رویکردی متمرکز بر نیازهای شما.شبکه ای از حسابرسان و ارزیابان واجد شرایط که با توجه به اهداف سازمانی شما انتخاب شده اند. متخصصان سیستم های مدیریتی، دانش عمیقی از صنعت نفت، گاز و پتروشیمی دارند.

پوشش جغرافیایی گسترده ای که امکان پاسخگویی و کنترل عالی مهلت ها را فراهم می کند

پشتیبانی شخصی با امکان ایجاد گواهی سفارشی یا چارچوب مرجع.

اخذ گواهینامه شناخته شده در سطح ملی و بین المللی به لطف اعتبارنامه های متعدد از سوی نوین سرت

نوین سرت به عنوان یک ارائه دهنده پیشرو در صدور گواهینامه سیستم مدیریت و خدمات آموزشی، در موقعیت ایده آلی برای ارائه خدمات با این مشخصات فنی بین المللی قرار دارد.

مراحل اخذ گواهینامه:

صدور گواهینامه ISO 29001 یک فرآیند داوطلبانه توسط شرکت ها است و در ادامه گواهینامه ISO 9001 می باشد. البته، بدون اینکه بدانند، سازندگان مربوطه قبلاً الزامات خاص ISO 29001 را اعمال می کنند، که ناشی از الزامات قراردادی یا مقرراتی خاص در زمینه مربوطه است (مثلاً الزامات ردیابی).

با این حال، به منظور ارائه درخواست گواهینامه خود در بهترین شرایط، برای تسهیل در اخذ آن و برآورده ساختن بهتر الزامات استاندارد ISO 29001، توصیه می شود:

  • که سیستم مدیریت کیفیت شما به مدت 6 ماه کار کرده باشد،
  • اینکه حداقل یک بار به صورت داخلی حسابرسی شده باشد،
  • یک بررسی مدیریتی انجام شده باشد.

 

چرا با نوین سرت همکاری کنیم

 ما می توانیم یک حسابرسی مستقل توسط کارشناسان مجرب خود ارائه دهیم. ما راه حل هایی را پیشنهاد می کنیم که برای شرکت شما مناسب ترین باشد. ما به سیاست های قیمت گذاری شرکت های فردی احترام می گذاریم، بنابراین قیمت های منصفانه ای ارائه می دهیم

جمع بندی

ISO 29001 نتیجه مستقیم مشارکت بین ISO و صنعت جهانی نفت و گاز است. این زنجیره تامین نفت و گاز را پوشش می دهد و ادامه استاندارد بین المللی سیستم های مدیریت کیفیت ISO 9001 است. گواهینامه ISO 29001 استانداردسازی و بهبود مستمر در این بخش را تضمین می کند.

 

این شامل الزامات اضافی برای جلوگیری از خطاها و همچنین کاهش تنوع و ضایعات (پسماند) توسط ارائه دهندگان خدمات است. همچنین سازگاری کلی و افزایش اطمینان در مورد کیفیت عرضه کالاها و خدمات از سوی تامین کنندگان را فراهم می کند. این امر به ویژه زمانی مهم است که خرابی در کالاها یا خدمات عواقب جدی برای شرکت ها و صنایع درگیر داشته باشد.

این وسط نوین سرت یک رویکرد نتیجه گرا برای پیاده سازی موثر سیستم در سازمان اتخاذ می کند. یک روش ساده و کاربردی پیاده سازی سیستم به سازمان ها کمک می کند تا کارایی و پایداری کسب و کار را افزایش دهند. شمکریس از اسناد 100% پشتیبانی می کند تا علاوه بر عملکرد بهبود یافته، گواهی موفقیت را دریافت کند.

نوین سرت مفتخر است که ارائه دهنده خدمات گواهینامه ISO 29001 می باشد، بطوریکه روش منحصر به فرد ما ارزیابی را به یک ابزار مدیریت قدرتمند برای بهبود و محافظت از عملکرد تجاری شما تبدیل می کند. با درک آنچه واقعا برای سازمان و ذینفعان شما اهمیت دارد، به شما کمک می کنیم سیستم مدیریت کیفیت و کسب و کار خود را همزمان بهبود بخشید.

3 Responses

  1. میخوام بدونم گواهینامه ایزو 29001 توی مناقصات نفتی چقدر امتیاز داره؟ ما یه شرکت تازه کار هستیم میخوام بدونم که اگر امتیاز میاره برام گواهینامه ایزو صنایع نفت رو بگیرم

    1. سلام روزتون خوش
      بله تمامی استانداردهای ایزو در مناقصات امتیاز آور هستند، و در شرایط یکسان با رقیب، با داشتن گواهینامه ایزو 9001 و گواهینامه ایزو 29001 ، میتوانید مناقصه را برنده شوید.
      لطفا برای دریافت استاندارد و راهنمایی بیشتر با کارشناسان نوین سرت تماس بگیرید.

  2. سلام خسته نباشید گواهینامه ISO29001 برای وندور لیست شرکت نفت را نیز صادر میکنید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شماره تماس مرجع اصلی صدور گواهینامه ایزو

ایزو ومقالات مفید

گفتگوی آنلاین
Send via WhatsApp