مرکز نوین سرت ارائه دهنده انواع گواهینامه ایزو ، CE، HSE

ایزو ۱۰۰۱۵ (استاندارد ایزو آموزش سازمان ها)

4.9/5 - (335 امتیاز)

ISO10015 ایزو ۱۰۰۱۵ (استاندارد ایزو آموزش سازمان ها)

نیروی کار در طول زمان شاهد تغییرات و گسترش صنعت، جغرافیا و عوامل مختلف بسیاری بوده است، اما این دانش و توانایی های پرسنل یک سازمان است که همیشه کار را هدایت می کند. برای راهنمایی در این زمینه، استاندارد مدیریت کیفیت بر آموزش سازمان ها یعنی ایزو 10015 ایزو ۱۰۰۱۵ (استاندارد ایزو آموزش سازمان ها) دستورالعمل‌هایی برای مدیریت بهتر و توسعه افراد، رویکردی را ارائه می‌دهد که می‌تواند برای آموزش نیروی کار و رشد کسب و کار سازمان ها اعمال شود. از آنجایی که عملکرد یک سازمان ناشی از شایستگی های افرادی است که به کار می گیرد، مدیریت و آموزش موفق و فرآیندهای سیستماتیک اعمال شده در سطح سازمانی، تیمی و فردی می تواند به سازمان ها کمک کند تا قابلیت های خود را بهبود بخشند، جهت گیری استراتژیک خود را برآورده کنند و به نتایج مورد نظر دست یابند. در ادامه نوین سرت اطلاعات جامع تری از این استاندارد در اختیار شما قرار داده است.

ISO 10015 چیست؟

استاندارد ISO 10015 یک استاندارد بین المللی برای آموزش است. به عنوان یک ابزار مهم برای تامین مدیریت کیفیت در یک شرکت در نظر گرفته می شود. این استاندارد ظاهراً کیفیت آموزش را در یک سازمان یا مؤسسه بهبود می بخشد. ISO 10015 استانداردی است که توسط ISO-TC 176 که کمیته ای از سازمان بین المللی استاندارد (ISO) است، ایجاد شده است. این کمیته مسئول مدیریت کیفیت و تضمین کیفیت است. استاندارد ISO 10015 ایزو ۱۰۰۱۵ (استاندارد ایزو آموزش سازمان ها) تحت گواهینامه ای است که دارای دستورالعمل هایی برای آموزش است. این امر مکانیزم آموزش خدمات را در سازمان بهبود می بخشد و کنترل کیفیت را در همان سازمان تضمین می کند.

اصول مدیریت کیفیت زیربنای خانواده استانداردهای ISO 9000 (که سری ISO 10000 بخشی از آن است) بر اهمیت مدیریت منابع انسانی و نیاز به آموزش مناسب تأکید دارد. آنها تشخیص می دهند که مشتریان احتمالاً به تعهد سازمان نسبت به منابع انسانی و توانایی آن در نشان دادن استراتژی مورد استفاده برای بهبود شایستگی پرسنل احترام می گذارند و برای آنها ارزش قائل هستند.

پرسنل در تمام سطوح باید آموزش ببینند تا تعهد سازمان را برای تامین محصولات با کیفیت مورد نیاز در بازاری که به سرعت در حال تغییر است، برآورده کنند، جایی که نیازها و انتظارات مشتری به طور مداوم در حال افزایش است.

این استاندارد بین المللی دستورالعمل هایی را برای کمک به سازمان ها و پرسنل آنها در هنگام رسیدگی به مسائل مربوط به آموزش ارائه می دهد.  هر گونه ارجاع به “آموزش” در این سند شامل انواع آموزش و پرورش است.

اهداف یک سازمان برای بهبود مستمر، از جمله عملکرد پرسنل آن، ممکن است تحت تأثیر تعدادی از عوامل داخلی و خارجی از جمله تغییرات در بازارها، فناوری، نوآوری و نیازهای مشتریان و سایر ذینفعان قرار گیرد. چنین تغییراتی ممکن است به سازمان نیاز داشته باشد که نیازهای مرتبط با شایستگی خود را تجزیه و تحلیل کند.

مزایای استاندارد ISO 10015

خوب بسیار آشکار است که مدیریت کیفیت و تضمین کیفیت نقش کلیدی را در رشد و ارزش بازار شرکت ایفا می کند. تعدادی پیشرفت وجود دارد که کیفیت را به عنوان یک جزء در آموزش ثبت می کند. در کنار مزایای مقیاس کوچک و بزرگ استاندارد ISO 10015، مزایای اصلی زیر ذکر شده است:

 

 1- یک سیستم آموزشی موثر را ارائه می دهد

از آنجایی که استاندارد ایزو  10015 (استاندارد ایزو آموزش سازمان ها) دارای مشخصات تضمین کیفیت در یک سازمان است، مطمئناً سیستمی از روش‌شناسی آموزشی کامل را تکامل می‌دهد. گواهی استاندارد مسئول ایجاد یک سیستم آموزشی موثر در سازمان شما است.

 

2- کیفیت بازار عالی

از آنجایی که استاندارد ایزو  10015 به بهبود آموزش خدمات و سایر حالت های مشابه می پردازد، راه مطمئنی برای افزایش ارزش بازار دارد. با مدیریت کیفیت عالی و تضمین کیفیت، کیفیت بازار عالی به دست می آید. گواهینامه ایزو  10015 می تواند به عنوان یک عامل مهم در توسعه یک استاندارد تجاری نیز ابداع شود.

 

 3- اطمینان در بین مشتریان و ذینفعان شرکت

سازمان بین المللی استاندارد یک نهاد تحسین شده استاندارد است. گواهینامه استاندارد ایزو 10015 نشان دهنده رویکرد خاص شما نسبت به مدیریت کیفیت است. این استاندارد تصویر شما را به عنوان یک تاجر بهبود می بخشد و اعتماد شما را در بین مشتریان و سایر ذینفعان ایجاد می کند.

 

 4- دسترسی و شناخت جهانی

با استاندارد بین المللی تحسین شده به عنوان یک گواهی برای آموزش، شما با بازار بزرگ بین المللی روبرو می شوید که در آن حرفه ای بودن شرکت را می توان از طریق نوع کیفیتی که می توانید به عنوان یک سازمان تجاری تضمین کنید اندازه گیری کرد. استاندارد ISO 10015 به وضوح به شما یک شناخت جهانی می دهد، اما همچنین راه را برای کشف فرصت های تجاری بین المللی باز می کند.

 

 5- مطابقت بیشتر با استانداردهای بین المللی

ایزو 10015 با حفظ کنترل کیفیت در زمینه آموزش، دستورالعمل‌هایی را برای یک روش کارامد تجاری تنظیم می‌کند. این گواهی استاندارد باعث می شود که شما با استانداردهای بین المللی تجارت مطابقت بیشتری داشته باشید که به دلیل انطباق بیشتر بین المللی، شرکت شما را به یک نام قابل اعتماد در بازار تبدیل می کند.

الزامات ISO 10015

مدیریت مردم

شایستگی ها

انواع ارزیابی

بازگشت سرمایه

این سند و گواهی ایزو 10015 برای سازمان ها و متخصصانی طراحی شده است که وظیفه پیاده سازی و یا بهبود سیستم های آموزشی را بر عهده دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر همین حالا با ما تماس بگیرید.

نقش ایزو 10015

نقش این استاندارد بین المللی ارائه راهنمایی هایی است که می تواند به سازمان کمک کند تا نیازهای آموزشی را شناسایی و تجزیه و تحلیل کند، آموزش را طراحی و برنامه ریزی کند، آموزش را ارائه دهد، نتایج آموزش را ارزیابی کند، و روند آموزشی را برای دستیابی به اهدافش نظارت و بهبود بخشد. . این گواهی بر سهم آموزش در بهبود مستمر تأکید می کند و در نظر گرفته شده است که به سازمان ها کمک کند تا آموزش خود را به سرمایه گذاری مؤثرتر و کارآمدتر تبدیل کنند.

آموزش و مدیریت افراد یک سازمان به جه معناست؟

مدیریت افراد سازمان با یکی دیگر از مفاهیم مهم مدیریت کیفیت مرتبط است، یعنی همان استاندارد ایزو آموزش بر سازمان یا ایزو 10015 که بیانی ساده چنین تعریف می شود: ” ارتقای افراد در یک سازمان به منظور بهبود سازمان بواسطه آموزش های صحیح “. این افراد با هم به افزایش قابلیت های سازمان برای ایجاد و ارائه ارزش کمک می کنند. ایزو  10015با کار با هر دو این زمینه، دستورالعمل هایی را برای سازمان برای ایجاد، پیاده سازی، نگهداری و بهبود سیستم هایی برای مدیریت شایستگی و توسعه افراد ارائه می دهد. هدف این سیستم ها در نهایت تأثیر مثبت بر نتایج مربوط به انطباق محصولات و خدمات و نیازها و انتظارات طرف های ذینفع مربوطه است.

این سند برای همه سازمان ها صرف نظر از نوع یا اندازه آنها قابل اجرا است. به‌روزرسانی‌های انجام‌شده برای این استاندارد، به شفاف‌سازی مدیریت شایستگی سازمان ها کمک می‌کند و از سازمان‌ها حمایت می‌کند تا نیازهای خود را در فواصل زمانی برنامه‌ریزی‌شده مشخص و برطرف کنند.

همانطور که می دانید ایزو 10015 (استاندارد ایزو آموزش سازمان ها) برای سازمان هایی است که مایلند مراکز آموزشی خود گواهینامه این استاندارد را دریافت کنند. معمولاً سازمان‌هایی با تعهد مدیریتی جدی و بودجه آموزشی می‌توانند از مزایای آن از جمله آگاهی کارکنان، توسعه شایستگی، انگیزش کارکنان بهره ببرند که به نوبه خود منجر به بهبود کلی فرآیند، ، توسعه و دستاوردهای بهتر و واقعی و استفاده بهتر از منابع می‌شود. و در پایان روز سازمان را رقابتی تر و سریعتر رشد می کند. تعداد بسیار کمی از سازمانها وجود دارند که دارای گواهینامه این استاندارد هستند، همچنین تعداد کمی از نهادهای صدور گواهینامه برای انجام ممیزی و صدور گواهی 10015 معتبر هستند. به جرات می توان گفت نوین سرت جزو اولین و معتبر ترین مراکز مشاوره و صدور گواهینامه ایزو در خاورمیانه است.

نوین سرت رهنمودهای ضروری را برای پیاده سازی و حفظ برنامه های آموزشی موثر ارائه می دهد. مشاورین و کارشناسان مجرب ما شما را قادر می سازند تا دستورالعمل های مربوط به اخذ گواهی 10015 خود را برای پیاده سازی و حفظ برنامه های آموزشی شرکت خود تجزیه و تحلیل و تفسیر کنید.

چرا گواهی 10015 را از نوین سرت بخواهیم ؟

ما به شما کمک خواهیم کرد تا:

با اصول و فرایند های استاندارد ایزو 10015 کاملا آشنا شوید.

الزامات دقیق دستورالعمل های ISO 10015 را درک کنید

نقش مدیر را در فرآیند مدیریت و رهبری استراتژیک بشناسید

بیاموزید که چگونه برنامه های آموزشی را اجرا و حفظ کنید که مطابق با ایزو 10015 نیازهای نوآوری و رشد پایدار سازمان شما را برآورده کند و از آن فراتر رود.

به عنوان یک ارائه دهنده آموزش پیشرو و سازمان صدور گواهینامه سیستم های مدیریت کیفیت در ایران، ما به شما تخصص و تجربه گسترده ای را در زمینه آموزش برای تفسیر صحیح دستورالعمل های ایزو  10015 ارائه می دهیم.

 جمع بندی

ISO یک فدراسیون بین المللی است که هر از چند گاهی استانداردها را به منظور ایجاد یک ماژول تجاری ایده آل توسعه می دهد. ISO 10015 یکی از این استانداردها است که برای دریافت تعدادی از مزایای سازمان مانند ایجاد یک سیستم آموزشی مؤثر و شناخت جهانی، تحت گواهینامه قرار می گیرد. ISO 10015 نیز به عنوان یکی از ویژگی های اصلی مدیریت کیفیت در نظر گرفته می شود. امروزه تمامی شرکت های بسیار معتبر دارای گواهینامه استاندارد ISO 10015 هستند، زیرا این استاندارد می تواند به عنوان یک عامل کلیدی برای سنجش پیشرفت یک واحد تجاری نیز در نظر گرفته شود. کنترل کیفیت همیشه اولویت اول یک سازمان برای مشتریان و کارکنانش بوده است. ظاهراً استاندارد ISO 10015 ابزار مهمی برای داشتن مجموعه ای مناسب از تضمین کیفیت است.

  • این استاندارد راهنمایی هایی را در مورد فناوری آموزشی و یادگیری سازمانی ارائه می دهد و به طور خاص بر نیازهای تجاری تمرکز دارد.
  • شرکت‌هایی که قبلاً از سیستم‌های مدیریت کیفیت ISO 9001 استفاده می‌کنند، می‌توانند به راحتی ISO 10015 را درک و پیاده‌سازی کنند.
  • ISO 1001 استانداردی مبتنی بر فرآیند است که آن را ساده و کاربردی می کند.
  • سازمان هایی که ISO 9001 را پیاده سازی نکرده اند نیز می توانند از ISO 10015 برای افزایش کارایی و اثربخشی منابع انسانی خود استفاده کنند.
  • این استاندارد آموزش را به نیازهای عملیاتی روزمره و اهداف استراتژیک مرتبط می کند.
  • این سرمایه گذاری آموزشی را به سود بهره وری و عملکرد تبدیل می کند.
  • همچنین به حفظ استعدادهای کلیدی و پیشرفت شغلی آنها کمک می کند.

نوین سرت متشکل از مربیان و مشاوران تمام وقت با ترکیبی منحصربه‌فرد از تجربه تولید، تخصص تجاری و مالی است و یک رویکرد دستورالعملی برای موفقیت مشتریان شما ایجاد می‌کند.

 

کارشناسان ما می توانند شما را در اجرای موثر ISO 10015 در سازمان شما یاری کنند، برنامه ممیزی را به خوبی برنامه ریزی شده و مرحله به مرحله ارائه می دهد.یک ارزیابی صحیح، منسجم و بدون اختلال. ما سابقه رشک برانگیزی از رضایت مشتری داریم. برای دریافت مشاوره همین حالا با ما تماس بگیرید.

6 Responses

  1. برای دریافت ISO10015 ایزو ۱۰۰۱۵ (استاندارد ایزو آموزش سازمان ها) چه اقداماتی لازم هست که انجام بدهیم ؟

  2. شرکت ما در امور گردشگری یکسری آموزش ها به کارمندها می دهد آیا امکان اخذ گواهی ایزو 10015 می باشد ؟

  3. ISO10015 برای چه شرکت هایی کاربرد دارد و چه مدت زمانی برای گرفتن استاندارد ISO10015 نیاز هست ؟

  4. مرسی از مدیریت شرکت تا متوجه شدند ما عجله داریم کار گواهینامه های ایزوی ما رو در سریعترین زمان انجام دادند ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شماره تماس مرجع اصلی صدور گواهینامه ایزو

ایزو ومقالات مفید

گفتگوی آنلاین
Send via WhatsApp