• info@novincert.ir

  • : ،اخذ گواهینامه ایزو ، صدور انواع ایزو ،صدور مدرک ایزو ، دریافت ایزو غیرحضوری

  • :تمام ساعات

خلاصه روش اجرایی شناسایی و پایش فرآیندها ، روش اجرایی بهبود مستمر، روش اجرایی تجزیه و تحلیل داده ها ، روش اجرایی انبارش ، روش اجرایی تامین کالا ،روش اجرایی رسیدگی به شکایات و نظرات مشتریان ، روش اجرایی سنجش رضایت مشتریان

خلاصه روش اجرایی شناسایی و پایش فرآیندها ، روش اجرایی بهبود مستمر، روش اجرایی تجزیه و تحلیل داده ها ، روش اجرایی انبارش ، روش اجرایی تامین کالا ،روش اجرایی رسیدگی به شکایات و نظرات مشتریان ، روش اجرایی سنجش رضایت مشتریان

هشتمین روش، روش اجرایی شناسایی و پایش فرایندها باهدف ایجاد مکانیزمی جهت شناسایی، پایش و اندازه‌گیری فرآیندهای موثر برکیفیت، محیط زیست وایمنی و بهداشت حرفه‌ای درشرکت می‌باشد. جهت تعیین بهینه شاخص‌ها و بهبود حدمطلوبیت، نماینده مدیریت طی دوره‌های یکساله اقدام به بازنگری فرمولهای پایش فرآیند باتوجه به روش‌اجرایی اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه می‌نماید.

روش نهم با نام روش اجرایی بهبود مستمر و باهدف تشریح چگونگی تعریف، مستندسازی، برنامه‌ریزی وکنترل پیشرفت پروژه‌های بهبود مستمر بوده که درکلیه واحدهای شرکت کاربرد دارد. به‌منظور تحت‌کنترل بودن کلیه پروژه‌های بهبود مستمر درشرکت کلیه پروژه‌ها به همراه مشخصات کلی آنها ازجمله درصد پیشرفت پروژه، میزان تاخیر یا تعجیل و ... در فرم لیست پروژه‌های شرکت  با کد  f-32 ثبت شده وبطورهفتگی به‌روز می‌گردد.

دهمین روش تحت عنوان روش‌اجرایی تجزیه وتحلیل داده‌ها باهدف تشريح نحوه جمع‌آوري، پردازش و ارائه و تحليل داده‌ها بنحوموثر به منظور اخذ تصميمات مناسب درسطوح مختلف شرکت مي‌باشد. مبناي زمان جمع‌آوري وپردازش داده‌ها درابتدای شش‌ماهه اول ودوم هرسال مي‌باشد. مراحل آن شامل تحليل و ارائه گزارش و بازخورد آن توسط مسئول‌اصلي بررسي‌گزارش است. بعلاوه، نمودار پارتو جهت تجزیه‌تحلیل داده‌ها ودرتمام شاخه‌های علمی وتحقيقاتی( پزشکی، کشاورزی، اقتصاد، مهندسی و ... )  استفاده می‌شود. این نمودار شكل‌خاصي ازنمودار ميله‌اي است كه ميله‌ای كه داراي بيشترين‌ارتفاع تا ميله‌اي كه كمترين ارتفاع را دارد به صورت نزولي مرتب مي‌گردد. اين نمودار يكي از مفيدترين ومؤثرترين ابزارها وتكنيك‌ها درتحليل نقص‌ها و هزينه‌ها مي‌باشد.

روش اجرایی انبارش یازدهمین روش‌اجرایی بوده، هدفش این‌است که مغايرتي ميان آماركالاهاي خروجي از انبار وآمارخروج مربوطه براساس فرم‌هاي درخواست كالا از انبار وجود نداشته‌باشد. باتوجه به‌ماهیت وجود واحد انبار بعنوان یکی ازمهمترین واحدها، کلیهآمار مربوط به‌ورودوخروج کالاها تحت‌کنترل درآمده تا بتوان یک واحد متمرکز انبار که شامل خصوصیاتی ازقبیل چیدمان متمرکز ومنظم،کدگذاری کلیه کالاها وقطعات ونیز مستنداتی مبنی برکنترل اقلام ورودی یاخروجی از انبار را دارا باشد.

دوازدهین روش اجرایی، تامین کالا می‌باشد که هدفش تشریح نحوه تامین‌کالا و حصول اطمینان ازاینکه کلیه اقلام خریداری‌شده دارای شرایط بهینه باشند. دارای دامنه کاربردی درسطح واحد تدارکات(دفترمرکزی وکارگاه ها).دردفترمرکزی شرکت وهمچنین درکلیه کارگاه‌ها واحد تدارکات توسط فرم ارزیابی تامین‌کنندگان‌کالا اقدام به ارزیابی تامین‌کنندگان فرعی جهت تامین‌کالا بطورسالیانه می‌نمایند. طبق فرمول مخصوص، تامین‌کنندگان بطورمرتب ارزیابی شده و پس از ارزيابي اگر امتیاز تامين‌کننده بزرگتر يامساوي5/145باشد تامين‌كننده مجاز واگركمتر باشد، تامين‌كننده رد مي‌گردد.

بعدی، روش‌اجرایی رسیدگی به شکایات و نظرات مشتریان بوده و چون ممکن‌است شکایات وارده مربوط به‌واحدهای مختلف باشد لذا درکلیه واحدهای شرکت کاربرد دارد. نظارت را سرپرست بخش امور مشتریان عهده‌دار است. روشهای طرح شکایات و نظرات شامل تلفن، نامه‌ی کتبی، مراجعه‌ی حضوری و صندوق شکایات و پیشنهادات می‌باشد. شکایات بررسی‌شده ونتایج اقدامات انجام‌شده به‌طرق‌مختلف(ترجیحاً کتبی) به‌اطلاع  مشتری‌شاکی رسیده‌می‌شود.

روش چهاردهم، سنجش رضایت مشتریان بوده هدف تعيين‌سطح رضايت مشتری به‌منظور جلب‌رضايت و انجام اصلاحات مؤثر بـركيفيت خدمات و مرتبط با HSE. واحد مدیریت یکپارچه شرکت مي‌بايست سالی چهاربار درفواصل حداکثر سه‌ماهه نسبت بهتعيين سطح رضايت مشتری اقدام نمايد.  

با ما در ارتباط باشید ...

        

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

از نوین سرت در گوگل حمایت کنیم.